donderdag 31 maart 2011

Afronden van de laatste kuur.

Vandaag dus de tweede gift van de laatste kuur welke ik van deze soort chemo(vilorobine) krijg.
Een goed gevoel over deze chemo, hij had zo weinig bijwerkingen waardoor ik flink heb kunnen leven met kwaliteit,Hij deed rustig zijn werk en hield het rustig al die maanden,maar ook angst want wat nu zonder deze houvast?
Het voelt als een sprong in het diepen ,en ik hou niet van zwemmen ,dus ga zeker weer proberen te watertrappelen en boven te blijven,maar dat wil mijn geest en geveol wel,maar of mijn lijf mee gaat werken dat is natuurlijk de  grootste angst!Hopelijk blijft het levenspad even zonder te scherpe steentjes.
De sprongen tussen controles worden weer vier weken,lijkt kort maar met spanning van de kanker in je lijf welke weer kan gaan groeien is dat  niet zo.Weet ook dat we niet elke week kunnen prikken om te kijken.Dit is ook te zwaar en onmogelijk.
Vertouwen in je lijf krijgen heet dit, maar dat komt nooit meer terug!!!!!
Het is eigenlijk angst voor je eigen lijf welke ik heb!!!Vele vragen en angsten komen weer op  als ik naar de toekomst kijk,doe echt mijn best om hier te blijven maar met twee opgroeiende meiden is dit verdomd moeilijk!!!Je wil als moeder je kinderen groot zien worden en er voor hun te zijn als zij je nodig hebben,welke leeftijd of levensfase dat ook is.
Ik hoop en bid dat Hij mijn weer blijft dragen en mijn kracht geeft om weer een tijd zonder chemo te mogen en geen actieve kankercellen die weer nieuwe onrust maken in ons leven.
Ik wil nog lang genieten met mijn kanjers en van de mensen die dichtbij mijn staan.

3 opmerkingen:

  1. Vol bewondering, Ik denk aan je !!!
    En dat vertrouwen in je lichaam..... is verdomd moeilijk

    Liefs,
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mo,
    wij bidden en hopen met je mee hoor, want dat zou toch heel fijn als je een hele poos chemo vrij mag zijn en kan genieten en je niet zoveel zorgen hoeft te maken. gr. Jol. v G.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee lieverd, het vertrouwen van voor je ziekte komt niet meer terug.Maar je kunt wel leren heel goed naar je eigen lijf te luisteren, en naar het voelen daar van. Dat kun je wel aanleren en dan daarop te leren vertrouwen. Jij voelt zelf heel goed hoe jouw lijf aanvoelt, en wanneer er iets niet goed zit.
    Vertrouw daarop, dat gaat jou lukken. En vertrouw je het niet, aan de bel trekken, je staat er niet alleen voor.
    Dikke knuffel meis.

    BeantwoordenVerwijderen