zaterdag 6 december 2008

zaterdag avond 17.30

We zijn druk met regelen geweest gisteren,Dinsdag is de uitvaartdienst in de kerk om half twee waarna hij opa/pa om half 4 gecremeerd zal worden op Hofwijk.
Maar de middag en de avond lekker voor de meiden,pakjesavond,Oma en mijn zus waren er ook bij ,was gezellig zo mooi die blije snoetjes en bij sommige dat yes,gaaf dit wilde ik graag hebben eigenlijk waren ze met alles blij,laaste keer dat Milou echt gelovig is volgend jaar wel wat pakjes maar lang niet met zoveel spanning als dit jaar.
Vanochtend heeft onze voetbalster weer gewonnen met haar team,6-2.
Vanmiddag zijn Eef en de meiden met de auto naar Opa gegaan ligt thuis opgebaard,ik ben gaan lopen even langs de bruine madonna geweest,om energie te krijgen en af te voeren, lang Maria voor een kaarsje aan te steken,onder tussen de voorbeden bedacht voor de
uitvaartdienst,Milou en ik gaan allebei de voorbeden doen.
Lianne en Milou hadden een laatste knutsel voor opa gemaakt,welke ze niet zelf op de kist wilde leggen,Lianne heeft wel gekeken Milou wil niet en gaan we zo laten natuurlijk niets hoeft,het mag.Kinderen zeggen het zo tacties nu heb ik een lijk gezien zei Lianne,is wel zo maar klinkt zo raar.Milou vind het echt niets,en houdt opa voor als op de foto.
Vanavond even geen schaatsen even rust voor alle partijen,rustig eten en lekker op de bank en even een spelletje doen met de meiden.
Morgen de eerste condolance in de avond,en nog een gesprek met Pastoor Huub in de middag.
Ik voel me best goed wel wat gevoelige handen,maar het weer werkt ook niet mee.

4 opmerkingen:

  1. Gecondoleerd met het overlijden van jullie vader en opa. Wij wensen jullie heel veel sterkte, liefde en warmte toe!! Veel liefs uit Lievelde,
    Asline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte gewenst bij het afscheid nemen van jullie Pa en Opa,Monique ik heb zo veel bewondering voor de kracht die je laat zien.....
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi monique, eef en supermeiden,

    Gecondoleerd met jullie (schoon)vader en opa. Wij wensen jullie heel veel sterkte. Supertrots is de hele familie Hoogendijk op jullie. Hoe jullie omgaan met hetgeen jullie meemaken. Jullie zijn kanjers en een dikke kus van ons. groetjes corina en de rest van de fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve luitjes
    De eerste condoleance zit erop. Fijn dat jullie (schoon)vader thuis ligt. Zo had hij het vast heel mooi gevonden. Pas je wel een beetje op jezelf? Het zijn heel enerverende dagen en je moet zuinig zijn met je energie. Even praktisch: Je kan me inpassen in je wervelwind schoonmaakschema hoor. Geef aan Eef maar door op welke dag je nog omhoog zit. Is vast een mouw aan te passen. Vele handen maken licht werk.

    BeantwoordenVerwijderen