zaterdag 11 april 2009

Een heftige goede vrijdag

Ik wilde graag naar de goede vrijdag viering,wist wel dat het dit jaar meer indruk zou maken dan voorheen,en dat geveol was geod aan geveolt.HEt lijdensverhaal de roep naar God ,ook van Jesus,maakte veel indruk hij vroeg ook ,of deze beker hem voorbij mocht gaan,dat is wat iedereen die volop in het leven staat toch wil.Was dus heel emotioneel en geluukig voel ik in de kerk dat dat mag met al mijn dorpsgenoten die weten waarom dit mijn aangrijp op dit moment.
Toch blijf ik ook zijn kracht voelen,en dat hij mijn ook draagt kijk is 8 chemokuren zo doorlopen is niet niets?Mijn ribben zijn best lastig gistren was het echt niet leuk meer maar nu is het redelijk met paracetamol kan in me nog bewegen en de dingetjes doen.
Eef en ik waren soms bang dat Milou niet allemaal doorhad wat er gebeurt met mijn,maar vanochtend werd ze huilend wakker echt heel erg overstuur ze had gedroomd over waar we allemaal bang voor zijn, en hebben we begrepen dat ook ons kleine meisje natuurlijk heel veel angst heeft voor wat er gebeuren gaat,dit is zo moeilijk aan dit ziekteproces je wil het voor hun niet!Na lekker geknuffeld te hebben en gepraat werd ze weer rustig en bleef toch ook alleen thuis toen ik naar Lianne der wedstrijd ging kijken,helaas verloren eerste keer deze poul valt niet mee maar gebeurd ook.
Het mooi aan kinderen is dat ze ook zo lekker gewoon weer de draad oppakken en weer lekker aan het spelen zijn,mijn kanjers alledrie voor hun doe ik echt alles wat in mijn bereik ligt,ga nu genieten van de paasdagen en op naar woensdag ben erg gespannen ervoor maar dat mag wel van mijnzelf kan niet anders en zal nu mijn levenlang blijven bij elke uitslag die we krijgen gaan.
Fijne dagen schrijf nu even een paar dagen niet.

3 opmerkingen:

  1. Ja lieverd, het valt echt niet mee.
    Gelukkig zijn kinderen erg flexibel, ze kunnen erg verdrietig zijn, maar ook weer snel spelen en ook al is het maar even vergeten. Jij hebt kanker gekregen, maar jouw gezin ook, ieder op haar of zijn manier.
    En dat voel je zeker op emotionele dagen.
    Hoop dat je nu toch wat kunt genieten van een paar mooie paasdagen, samen met jouw kanjers.
    Desnoods maar een paracetamolletje extra, maar geniet!!
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Monique,

    Ik wens je heel fijne paasdagen toe met je gezin. Geniet van het mooie weer en de 'kleine dingetjes'!
    Heel erg veel succes de komende dagen. Groetjes Geraldien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Monique ,Eef en meiden.hier weer ff een berichtje van ons uit naaldwijk.We hebben een tijd geen computer gehad wegens verbouwing,dus kon je niet helemaal volgen.Nu heb ik weer een beetje bijgelezen.wat leuk voor je meiden dat ze zo lekker kunnen sporten, doet je altijd goed he als ze een medaille winnen.Jij hebt het ook niet echt makkelijk de laatste tijd las ik,en nu maar duimen voor woensdag.Wij duimen met je mee.Heel veel sterkte woensdag en dikke kus van ons . PEET EN MONIQUE EN KIDS.

    BeantwoordenVerwijderen