vrijdag 11 september 2009

Leef nu in canadeese tijd!!!






Even een berichtje van overzee,Petra ,Brayn en eigen persoon zijn gisteren naar de CN tower geweest met de auto naar de metro de rest van de weg.Petra en Stan wonen op ongeveer 10 min rijden van Toronto.
Met de metro is net zo mooi geregeld als in Parijs en werkt goed.Het was er niet echt druk maar nu was ook Petra toerist met het foto- toestel.We hebben mooie foto's gemaakt van de stad Toronto,op de glazen bodem van de toren gestaan maar gelukkig kreeg ik hulp van Brayn want dat is toch even griezelig zo hoog boven de aarde,Je zal er niet doorheen zakken maar als je hoogtevrees heb is dit best eng,Een keer heeft hij me geholpen en de tweede keer moets ik het zelf doen van hem.Heb braaf geluisterd naar het mooie kleine mannetje.
Even was gegeten met zijn drie ,en weer naar huis want Andrew moesten we ook op halen, uit school de mensen zij zo vriendelijk ik hoor al een beetje bij Petra als ik kom zo beleefd maken een praatje met mijn het is leuk om te zien hoe Petra hier als moeder is ,en huismoeder bij school en met dit alles zo bezig is ook als hulpmoeder op school en in de ouderraad .Het is net een dorpje als je bij school staat ze kent ze allemaal en hebben zoveel socialle controle over de kinderen er zal geen kind weg gaan zonder ouder daar letten ze echt op met zij allen.
's Middags mee geweest naar karater,doen ze drie keer in de week.
En het avond eten was weer heerlijk,Stan had chinees eten gehaald nou dat is het echte spul als in china,heerlijk!!!
Het smaakte echt zoals in China toen we onze kanjers daar hebben gekregen.Wat nagetafeld met zijn drieen,het engels gaat al wat beter en als het echt niet lukt kan Petra mijn altijd helpen.
Toen de mannetjes naar bed waren hebben Petra en ik lekker zitten kletsen en foto;s gekeken,soms is het is zo mooi dat we elkaar zo lang niet hebben gezien, maar de band is er gewoon gebleven zoals dat alleen bij echte vriendinnen kan zijn,we blijven echt elkaar aanvoelen en hebben zoveel de zelfde ideeen over allerlei dingen.
IK zit nu gewoon in het ritme van de dag hier werd wakker van de wekker om kwart voor zeven,doche genomen en ontbijt met muffins,ik vertelde al dat moest Milou eens weten met cakejes ontbijten maar het zijn gezonde, volkoren muffins met bessen goed voor de darmen vertelde Petra,maar daar heb ik geen problemen mee maar wel lekker als je naar beneden komt en die heerlijke geur ruikt.
Petra is de jongens naar school brengen,vandaag doen we wta huishoudelijk werk,en de plannen voor het weekend zijn gemaakt maaar dat lezen jullie later.
Het is goed om elke dag even naar huis te mogen bellen om het thuisfront te horen,het gaat goed daar ,dat hoor ik wel ,dat voelt ook goed,ik geniet nog steeds lijkt soms nog steeds een droom zonder mijn kanjers zo ver weg,maar voel me hier zeker op mijn gemak en thuis om het zo maar te zeggen. Ik blijf genieten van dit bezoek aan Petra en haar mannen en hoop zoasl ik dat nu ook tegen Petra zeg misschien ogmaals te mogen komen .

3 opmerkingen:

  1. He Monique,

    Heerlijk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt! We kunnen hier gewoon meegenieten hoe fijn jij het daar hebt.
    Geniet er maar lekker van, je hebt het verdient en de dagen vliegen om voor je het weet ben je weer thuis.

    liefs
    Berry en karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi meis,
    Ja, heerlijk om te lezen dat je zo geniet.
    En fijn dat je ook elke dag even het thuisfront hoort.
    Je zit dan wel aan het andere eind van de wereld, maar zo voelt het niet.
    Ook niet met jouw berichtjes. Heerlijk om die te lezen.
    Geniet van een heerlijk weekend.
    Duim je toch een beetje voor me, dinsdag een spannende dag, grote controle!!
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi zussie ja en straks weer gewoon bruin brood s'morgens he een weekend zonder de meiden eef gaat het wel redden hoor .
    lekker genieten meis dikke kus je zus

    BeantwoordenVerwijderen