zondag 19 september 2010

kanker als scheldwoord

Dit blijft zo hard aan komen,gisteren was er weer zo een moment bij wedstrijd van Lianne werd het woord weer als scheldwoord gebruikt,de wedstrijd werd af gefloten daarvoor.
Lianne kwam daar heel verdrietig uit de kleedkamer dat doet je moeder hart zo zeer, dan ben je weer die moeder met kanker welke nooit meer onbezorgd naar de toekomst kan kijken en weet dat het ook dat mijn meisjes dat mee moeten dragen in hun rugtasje ,hoe ik het ook zal proberen om hun een onbezorgd leventje te willen geven, dit kan ik nooit meer weg nemen bij Eef en bij de meiden niet. Dit blijft altijd het moeilijkste van het kanker hebben.
Dit geeft mijn natuurlijk ook de kracht om door te gaan want voor hun doe ik het mijn kanjers en de mensen die mijn dicht aan het hart zijn welke er altijd voor mijn zijn ,als ik hun nodig heb, en met mijn mee deze weg belopen. Al is het aan de zijlijn maar heb die speciale mensen ook heel hard nodig.

4 opmerkingen:

  1. Lieve Monique,

    Ja,dat snijdt dwars door je ziel als dat woord op die manier wordt gebruikt!!
    Zo hard en confroterend als dat gebeurt.
    Het heeft totaal niets met sporten te maken en het verziekt het sportplezier voor iedereen.
    Deze ziekte wens je ook gewoon niemand toe!!!

    Liefs
    Monic XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja lieverd, dat gaat dwars door je hart, en het verziekt alles.
    Ik kan er ook zo boos en verdrietig om worden.
    Maar zeker zo aan de zijlijn sta je zo machteloos.
    Geef jouw kanjers maar een extra knuffel.
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was in de zomer van 2004 toen ik een knobbeltje had ontdekt in m`n borst.
    Een dag later liep ik in de stad en hoor ineens iemand roepen:kankerlijer!
    Het was beslist niet voor mij bedoeld maar de woorden sneden dwars door me heen.
    Ik vind het verschrikkelijk dat mensen (vaak zonder het te weten) een ander hiermee zo`n pijn kunnen doen.
    Alsof het speciaal voor jou bedoeld is,zo voelt dat.

    Liefs Mandy.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve,lieve Monique.Echt onbegrijpelijk.Ik spreek ook zeker degene erop aan die ik hoor roepen.Wat een domheid.Gelukkig zijn wij wijzer en zeker jou meiden.bij mij roept het boosheid op en onbegrip.Bij jullie hierbij nog eens een hoop verdriet.dikke kus Sacha

    BeantwoordenVerwijderen