maandag 25 april 2011

Tweede Paasdag

Ik heb de steentjes weer opgepoetst en wat minder scherp gemaakt, weer terug gelegd en loop er overheen verder op weg naar de nieuwe chemobehandeling.DE pijn op mijn schedel en arm zijn minder wel heeft de arm iets minder kracht.
Naar vieringen in de kerk  rond de Pasen geweest als ik de verhalen lees rond de Pasen voelt dat soms heel  herkenbaar,Hij was ook bang en uit liefde voor de medemens deed hij dit alles,.Ik zal niet te veel uitwijken voor jullie maar voor hen die geloven en de verhalen kennen snappen wat ik voel als ik dit lees en dat sommige liederen wel erg binnen komen.DE paaswake heerlijk gezongen met mijn koor,de laatste keer met onze dirigent, wat ga ik haar missen straks!!Haar handen  vertellen hoe je zingen moet en nemen je mee in het lied,noten lezen kan ik namelijk niet.
Vrijdag een onderzoek gehad voor mijn hart, ging goed en de mensen die me daar hielpen waren rustig en lief en er was een dokter welke het naaldje inbracht aan de binnenkant van mijn pols heel vakkundig met een klein naaldje kregen ze het voor elkaar.
Eerste Paasdag heerlijk thuis,met Mijn zus,zwager en moeder buiten gezeten lekker gegeten met zij alle mooi momenten op vast te houden en probeer niet te veel vooruit te denken!!
Vandaag hebben we weer mooi weer.Lianne is naar een toernooi ,maar vanmiddag gaan we de eerst zelf opgekweekte zonnebloem overplaatsen,voor mijn een bijzondere bloem maar nu ook al voor haar!!

Morgen moet zij weer naar school en Eef werken maar Milou is gezellig thuis we moeten nogmaals op kledingjacht dus ga er voor morgen??
Lieve Mensen bedankt voor jullie lieve berichtjes,woorden en schouderklopjes die ik krijg van jullie Soms  is dat al genoeg om te voelen dat er mede leven is praten is soms niet altijd mogelijk en handig als mijn meisjes erbij zijn,dit geeft ons kracht!!Ik weet ik moet het weer zelf doen en jullie aan de zijlijn is is ook niet altijd makkelijk maar door te laten voelen dat jullie er zijn al is het maar een klein gebaar is voor mijn al heel kostbaar.
We gaan de week weer beginnen en zoals ik me nu voel zijn wij volgende week gewoon in Friesland!!




3 opmerkingen:

  1. goh monique,
    Met tranen in mijn ogen lees ik dit nieuws.Ik had van jou zo graag wat anders willen lezen.
    Ik denk aan je en wens je alles toe wat nodig is om dit gevecht weer aan te gaan.
    Dikkee knuffel, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve meis,
    Fijn dat je de Paasdagen zo goed doorgebracht hebt.
    En helemaal fijn dat het onderzoek afgelopen vrijdag goed gegaan is.
    Geniet de komende dagen lekker met Milou, altijd gezellig als er thuis is.
    En volgende week lekker naar Friesland..!!
    Ook leuk om te ontdekken dat jij ook zo'n liefhebber bent van zonnenbloemen..!
    Bij het lezen van dit log moest ik denken aan dit gedicht, je kent het vast wel.
    Het straalt kracht en moed uit, net als jij.

    De steen

    Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
    Het water gaat er anders dan voorheen.
    De stroom van een rivier hou je niet tegen.
    Het water vindt altijd een weg omheen.

    Misschien eens gevuld door sneeuw en regen,
    neemt de rivier mijn kiezel met zich mee.
    Om hem dan glad en rond gesleten,
    te laten rusten in de luwte van de zee.

    Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
    Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
    ik leverde bewijs van mijn bestaan.
    Omdat, door het verleggen van die ene steen,
    de stroom nooit meer dezelfde weg kan gaan.

    Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
    Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
    ik leverde bewijs van mijn bestaan.
    Omdat, door het verleggen van die ene steen,
    het water nooit dezelfde weg kan gaan.

    (c) Bram Vermeulen.

    Liefs en een dikke knuffel.
    M.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Monique, Eef, Lianne en Milou

    Kijk altijd naar de zonnebloem,
    die keert zich naar het licht
    en heeft van alle bloemen
    het zonnigste gezicht.

    En als het weer eens donker is
    zo'n grijze grauwe nacht,
    kijk dan weer naar die zonnebloem
    die geeft je nieuwe kracht.

    Heel veel liefs van ons,
    Asline

    BeantwoordenVerwijderen