woensdag 3 augustus 2011

Upe date??

Dat is even lang geleden nu in de ochtend niet meer schrijven maar in ons eigen huis op een bed in de kamer slapen,mijn mannetje op zijn bedje ernaast.(soort luxe camping)
Het was super fijn om thuis te komen ook  al is je huis veranderd van opstelling met bed en meubels .Dit is goed het mooiste was die avond met zijn vier aan tafel te zitten om te eten,en hun gekwebbel en verhalen van de zomerfeest te horen.

Gisteren heb ik best eeen drukke dag gehad maar ook omdat het toch inleveren is om vier dagen in de het ziekenhuis te zitten,Het transfer van stoel naar stoel of toilet gaat ook al aardig lukken.Mijn linkerbeen heb ik echt geen controle meer over wel een gevoel van aanraken maar geen signaal  normaal zeg je hoofd ,neem een stap maar dat kan niet zo ,ik moet het bewust met mijn boven been sturen.De knieën moeten recht blijven anders klap ik erdoor heen. met name linksMaar leer al aardig met deze beperking om te gaan.
Vandaag op controle geweest bij de oncoloog wij hebben besloten om de kuur een twee weken uit te stellen want de combinatie van chemo en de zware bestraling is te veel en ze is erg bang dat ik dan te veel inleveren moet de komende week.Eef had dit verwacht ik had nog van doe  maar haar verklaring is logisch en verstandig.
Morgen dus vrij kan ik ook een keer bij mijn kanjers op het zomerfeest gaan kijken.Eef gaat weer werken vanmiddag ook hij moet ook weer even in zijn eigen doen komen voor zover dit gaat lukken ,wat heb ik toch een wereld man en de mensen om mijn heen wat een liefde de hele wereld moest zo lief zijn voor elkaar.
Ik ben echt blij weer thuis te zijn en mensen ik ga er weer voor tijd die wil en genieten van mijn gezin al is het in besprekingen maar doe mijn best weet dat het niet meer anders zal worden dus moet dit accepteren en dat gaat mijn weer lukken!!!
Ik voel dat ik weer op het juiste pad loop en de steentjes weer wat makkelijk begaanbaar zijn .

7 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een kanjer als ik dit zo lees,
    super, hou dat gevoel vast.
    kus jol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé fijn meis zo thuiskomen, na toch een kleine week ziekenhuis.
    Geweldig dat alles toch zo goed geregeld is.
    En lieverd, verstandig besluit hoor. Niet alles kan allemaal tegelijk.
    Je lijf gaat te veel protesteren en nu tussen de behandelingen door toch ook samen leuke dingen doen, is ook alles waard.
    Ga er voor lieverd met alles wat je hebt..!!
    En geniet volop van alles.
    Dikke knuffel en veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Monique, wat fijn dat je weer thuis bent. Lekker met je gezin aan tafel zitten, alle verhalen weer horen. Geniet maar van de meiden en je man, op naar nog heel veel kwaliteit van leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom even een nachtelijke kus brengen... komt'ie: Kus!... Voel je 'm?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nico en ria van Paassen04 augustus, 2011

    Hoi Monique,

    We vinden het geweldig dat je toch zo positief kan blijven ondanks alles.
    Luisteren jullie nog naar zomerfeestradio, 107.5 FM of via internet. Vandaag donderdag, tussen 12 en 1 uur komt er een plaatje voor jullie.

    Groeten van Nico en Ria van Paassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Monique
    Wat ben je toch een geweldig mens en wat een vechtlust heb je . Anderzijds ook de acceptatie hoe het nu is, hoe moeilijk dat het ook voor je is. Je gaat echt tot de bodem je haalt eruit wat erin zit . Dit is iets wat je meegeeft aan je dochters en wat hun kracht geeft op weg naar hun toekomst. Lieve Monique je bent een kanjer .
    Heel veel liefs t thea en o martien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi meis,
    Zomaar even jou een fijne vrijdag en goed weekend wensen.
    Geniet er volop van..!!
    Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen