zaterdag 31 december 2011

laatste dag 2011

Luisterend naar de top 2000,met veel jeugdherinneringen bedenk ik zo mijn afgelopen jaar welke ik weer heb mogen beleven.48 jaar geworden dus veel muzikale herinneringen heb ik zeker.Muziek kan zoveel vertellen en gevoelens opwekken.

Veel sneeuw in januari mooie wandelingen door de Middendelfland,Milou 11 jaar ,weekend weg met de familie Wessels.Een geweldig weekend Zwolle met mijn zus en zwager.De bolletjes weer op zien komen in de tuin zittend aan de  bakkie thee met Vronie.
Lopen ging vanaf begin mei al wat minder,chemo gestopt we spraken en hoopte dat we tot na de grote vakantie konden wachtten met de volgende kuur,meivakantie in Friesland waar ik heen moest rijden omdat Eef een gips pootje had,wat een lange rit vond ik dat.
Eef 50 jaar gevierd in mei,Samen met mijn zus Linda en Meriam naar Antwerpen het concert van Marco,een mooi concert waar ik al  last had van mijn knieĆ«n en het staan erg vermoeiend was. Lopen ging steeds stroever en fietsen was ook niet makkelijk meer,bij de controle bij de oncoloog gaat het allemaal weer snel en zijn er nieuwe uitzaaiingen in mijn hoofd,Dit was enorm schrikken. De bestralen op mijn hoofd werden snel gedaan,maar lopen werd  niet beter en trap op ging heel moeizaam ,de rollator moet aan de pas komen om een beetje zelfstandig te kunnen lopen,De vakantie wordt geannuleerd en we gaan een weekje in eigen land.Maar daar hebben zeker de meisjes van genoten zelf had ik het best moeilijk met mijn situatie van het bijna niets zelf kunnen doen.
Bij thuiskomst gaat het allemaal niet veel makkelijker en wordt na een val in de badkamer duidelijk dat de uitzaaiingen nu ook in mijn ruggenmergvlies zit.Gelukkig geen dwarslaesie maar uitval van linker been en niet meer zonder steun los staan en lopen gaat ook niet.
Rolstoelafhankelijk de rest van mijn leven daar moest ik even mijn weg in vinden maar samen met familieleden en,vriendinnen kunnen Eef de meiden en ik  goed redden thuis.Want dat is wat ik wil thuis zijn bij hun zolang dit mogelijk is.
Opgehaald door mijn collega's voor de finish in Den Bosch van de lady ride,een mooie herinnering.
De chemo werd  er weer in gepompt en doet weer zijn werk ongelooflijk en een soort wonder maar ik weet dat God mijn nog bij mijn gezin laat zolang dit mogelijk is en kwaliteit van leven blijft.Ik hoop dat hij mijn blijft dragen.

Een weekje vakantie in een aangepast huisje in Drenthe geschonken door de Roparun en wat was de natuur mooi.De herfst op zijn mooist.
Zo ga ik weer samen met Suze naar het Inloophuis om daar te zingen,Maar  mijn lieve zangmaatje Marilou moet ik missen ,een geweldige sterke vrouw
.
Mijn grote meisje werd 14 (kleine meisjes worden groot)
Dan is daar weer de feestmaand en geniet ik van de mooie momenten mijn mijn gezin en familie,denk niet te veel aan wat er komen gaat ,want we weten het niet wat het nieuwe jaar gaat brengen,niemand van ons!!Probeer  maar te doen dichtbij te blijven in je gedachten en niet veel vooruit kijken,en nu zoveel mogelijk te genieten waar dit kan.

Still going strong zoals Sjaak zegt,een geweldig lieve man,vader ,vriend dorpsgenoot en helaas lotgenoot hebben we vandaag begraven,wat een geweldig mooi afscheid en wat een warmte van de mensen dit is niet te beschrijven YOU NEVER WALK ALONE dit voelt echt zo!!
Ik zou willen dat dit overal zo was maar weet ook dat dit bij sommige mensen heel anders is en wij heel gelukkig mogen zijn dat onze kerkgemeenschap en het dorp met elkaar meeleeft.

Een kleine opsomming in woorden,maar alle lieve lezers ,jullie lezen trouw het verhaal,maar ook door jullie kan k deze weg verder,jullie lieve reacties op mijn verhalen
De stenen op mijn pad zijn soms scherp,maar doordat jullieallemaal met mijn en ons meelopen gaan we het nieuwe jaar weer in en wil ik jullie allemaal ontzettend veel bedanken voor al wat jullie doen voor ons.Hopelijk gaan we in 2012 nog veel liefde van elkaar krijgen.

Tot slot een mooi gedichtje:

Op weg naar de toekomst,
is het maar een ogenblik
want de tijd staat niet stil
maar neemt ons mee
het nieuwe jaar binnen
Onze zorgen en verdriet
vreugde en verwachting
hoop en verantwoordelijkheid
worden als vanzelf meegevoerd
over de drempel van de tijd
het nieuwe jaar binnen.

FIJNE JAARWISSELING VOOR ALLEMAAL EN GENIET VAN DE MOOIE DINGEN DIE OP JE PAD KOMEN

7 opmerkingen:

  1. Hallo Mo,
    wat heb je er een mooi overzicht van weten te maken zeg, heb je vast heel veel energie gekost, ik hoop dat je komend jaar ons nog vele goede, mooie blije belevenissen met je gezin en fam en vrienden mag vertellen.
    Natuurlijk wensen we jou het aller allerbeste voor 2012, wat het jaar ons zal brengen weet niemand, maar zoals je zelf al zegt, You Never Walk Alone, Dikke Dikke Knuffel van Cor en Jolanda en de meiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Monique,

    Wij wensen jullie allemaal heel veel fijne momenten en mooie herrinneringen met elkaar toe voor het nieuwe jaar.

    Lieve groeten van ons allemaal voor Monique The Frog and Family, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Monique, dank je wel dat ik mocht meelezen in 2011. Ik wens je veel warmte en lieve mensen om je heen in 2012.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Monique,

    en familie. Wij wensen voor dit nieuwe jaar dat je pad begaanbaar blijft met heel veel lichtjes en lichtpuntjes!!!

    Liefs,
    Harma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geschreven Monique, ik kan me alles nog herinneren. Toch bijzonder hoe je kan meeliften op jullie leven via een blog.
    Gelukkig volgende week weer een gewone week, even los van al die beladen momenten. Alle goeds voor jullie het komende jaar!

    Jos uit Utrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja lieverd er is veel gebeurd voor jou en jouw kanjers het afgelopen jaar.
    Maar fijn is dat je het allemaal zelf nog vertelt en op schrijft.
    En ik hoop van harte dat je dat nog heel lang blijft doen.

    Festijn op mijn bord
    gelukwensen op hun best
    dit moet Nieuwjaar zijn.

    Een heel goed 2012.

    Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve nicht,

    Je bent en blijft een kanjer in alles wat je doet. Heel veel liefs en ik hoop voor jullie nog heel veel gelukmomenten!!!
    Liefs Corina

    BeantwoordenVerwijderen