vrijdag 14 november 2008

vrijdag 14 nov.22.00

Vanochten hele plukken in de kam toch al bij de eerste keer chemo,had zelf de tweede kuur pas verwacht.
Een heftige dag alles bij elkaar,vanochtend de boodschappen had beetje last van boosheid dat wil zeggen ergenissen aan mensen in de winkels,en zo nog meer van die klein dingetjes.Thuis lekker gegeten met de dame's zij, broodjes knakworst.Toen Amanda gebelt of ze wilde komen het moest er echt af hele plukken als je het haar beet pakte en het was echt heel slap in een keer.
Gelopen in de misser regen,alleen maar niet erg kon ik even lekker huilen want het is toch wel weer heel confrotereerd als het eraf moet.Geeft ook angst naar de toekomst.De bomen verliezen hun bladeren en van het voorjaar komen ze weer ik hoop ook mijn haar weer in het voorjaar te zien groeien.
Amanda was er om half zes,Milou en Lianne en Eef kwamen thuis en mijn zus was er ook.
Milou vond het eng gaf ze aan keek eerst gewoon TV maar kwam er toch bij eerst heel kort geknipt.Milou kwam toch helpen met de kwast de haren van mijn gezicht af vegen,zo was ze er toch mee bezig op haar manier.Lianne lag lekker relex met haar DS, spelletje te doen op de bank,ze zei ik weet het nog wel van de vorige keer en straks krijg je die zachten haartjes weer.Milou kwam helpen om de haren van mijn gezicht af te vegen met een kwast want dat was wel vervelend in mijn gezicht vond ze zo was ze er toch mee bezig.Even naar mijn korte kopje gekeken.
Toen de tondese laten voelen aan de dames want Milou maakte zich zorgen of dat pijn deed,maar dat is natuurlijk niet zo.En daar gaat je haar dan alles eraf,met hulp van mijn gezicht schoonkwasten door Milou en even wilde Lianne dat ook doen maar gaf het weer aan haar zus,Milou pakte de stofzuiger en zoog de haren op,ze vond het wel raar en vroeg of ik 's nachts wel mijn pruik op hield maar dat gaat niet maar wel een mutsje,ook goed.
In de spiegel kijken was wel even heftig,met Milou in mijn kilzoog, lekker geknuffeld met haar ze bleef bij mijn in de buurt,toen de pruik op en zo was ik weer mama,wel een beetje anders haar maar de achterkant is echt het zelfde volgens de dames.
Wel weer wennen met iets op je hoofd en moet nog even aan het model wennen,maar we kunnen altijd nog wat knippen,even wennnen zo.
Was dus best een heftige dag maar ik weet waarvoor ik het doet voor mijn kanjers en alle mensen die van mijn houden,door jullie krijg ik de kracht om te vechten tegen die sluipziekte.
Fijn weekend allemaal,geniet van alle kleine en grote en mooie dingen van het leven zo kostbaar !!

7 opmerkingen:

  1. Hoi lieve, dappere monique
    Wil even laten weten dat ik ontzettend veel aan jou en je gezin denk!
    X, Ans Borst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Monique,
    Weer tranen in mijn ogen voor jou. Het is weer zo herkenbaar en confronterend. Fijn dat je alles zo opschrijft. Wij kunnen dan van een afstand jou volgen en weten hoe het met je gaat.
    Onze meiden zitten samen op muziekles. Erg gezellig. Heb van de week aan Noah verteld dat jij weer ziek bent. Daar schrok ze van. Ze ging gelijk door denken en dacht gelijk aan mij.
    Ik blijf je volgen en je weet me te vinden...
    Vanaf volgende week werk ik weer 3 dagen (nu 4) en dan wip ik even binnen.
    Liefs Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Monique,
    Ik heb je blog gevonden, met dank aan Carla.
    Het is heftig allemaal. Maar met jou doorzettings vermogen gaat het lukken.
    groetjes Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Monique,
    Vol emotie je dagboek gelezen. Wat heb ik een dappere nicht ! Respect.
    Ik blijf je volgen. Loop graag een keer met je mee.
    Want ik ben wel die nicht uit Maastricht (of ws jij dat nou ?), maar we zijn dicht bij elkaar.
    Heel veel sterkte meisje voor jou, Eef en je meiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Monique,
    Via Helen op je blog gekomen. Wil even laten weten dat we met jullie meeleven en voor je duimen.
    Knap dat je het allemaal zo kan opschrijven, daar neem ik mijn petje voor af en ook je doorzettings vermogen.
    Ik wens je (en je 3 kanjers)heel veel kracht en liefde toe.
    Liefs Ankie van Zuylen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Monique, vrijdag op het werk gehoord dat je een blog hebt, met veel indrukken je dagboek gelezen wat kan jij goed schrijven zo kan ik je goed volgen.
    Hoorde dat je op het werk was geweest heb je net gemist hoop je binnenkort weer te zien, succes met je behandelingen denk aan je diike kus Miep.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hé lieve Monique... brrr krijg het helemaal koud als ik je blog lees... niet alleen je eigen emotie, maar ook nog eens die van de meiden erbij, confronterend, kinderen reageren zo dicht bij hun emotie (Milou)... en aan de andere kant zijn ze ook zo stoer (Lianne)Dapper mens! Dikke zoen van Mariska

    BeantwoordenVerwijderen