woensdag 4 maart 2009

Ik mag weer beginnen!!!

Vanochtend weer groen licht gekregen voor morgen al was mijn bloeddruk toch wel weer hoog 100 onderdruk,terwijl ik gisteren op de verloskamers nog even gemeten had toen was het 90 onderdruk,ze zei witte jassen spanning ,maar ik heb geen spanning bij haar!De dosis van de bloeddruk tabletten omhoog,en een lichte plastablet(wordt je echt oud?)i.v.m. dikke voeten hou vocht wat vast.Weer een pil erbij zijn er inmiddels heel wat geworden, maar wat moet dat moet.Mijn handen vond ze netjes en vind dat ik het prima doe ondanks de zes kuren,mijn bloeduitslagen zijn prima daar is ze heel tevreden over en de markers zakken nog steeds.Ook vertelt dat het hoofdje soms heel zwaar heeft,kon ze volkomen inkomen en is ook logisch als je zo met dit ziekte proces bezig bent.Gewicht was weer omhoog misschien het vocht wat ik toch vast hou.Ze vertrouwd erop dat we ze alle 8 doorstaan en ik zei maar daar ga ik voor dan lacht ze je tevreden toe en bevestigd dat dat ook gaat lukken.
Al mijn vragen rustig kunnen stellen,afgesproken dat we de ct scan en de bot scan volgende keer dus na de 8 ste doen,dit wijkt af van de studie waar ik aan mee doet maar dan verzint ze wel een goed argument waarvoor we dit zo willen,psychise als rede geeft voor mijn uiteindelijk meer rust anders heb ik twee keer de wachtspanning van de uitslag en dat was vorige keer geen fijn stress.
De chemo waar ik mee doorga is Avenstin,en dan gaat mijn haar dus gewoon groeien dus hopen als de bladeren aan de bomen zitten ik ook weer een eigen tuintje heb.En inderdaad als je deze chemo eenmaal heb gehad kan je ze niet nog maals krijgen dan zijn de bijwerkingen te heftig vaak,maar er zijn meer soorten chemo voor uitgezaaide botkanker.De steken op mijn lever kunnen ook een reactie van mijn galblaas zijn maar zijn geen bijzonderheden op de scan te zien zoals steentjes,we gaan er vanuit ik tenminste dat dat de chemo is die zijn werk op die lever doet.
Ik heb lekker dagen gehad van de week voel me goed Maandag Lianne naar de voetbal gebracht op de fiets naar Den Hoorn moest voor de KNVB voetballen,ging goed wezen zingen s avonds.Dinsdag langs de afdeling geweest als ik daar ben heb ik echt het gevoel dat ik van de zomer weer wat mag gaan werken. In huis wat gedaan en natuurlijk hulp gekregen in het huis,zonder hulp red ik het niet allemaal en gelijk gezellig een bakkie en een praatje.
Vandaag naar de pedicure geweest want mijn kleine teentje zitten niet lekker in hun velletje om het zo maar te zeggen,hopen dat het nu weer wat beter gaat.
Het weer is niet gezellig om te lopen dus at schiet er bij in maar mijn teentjes vinden dat vast niet erg.
Klaar voor morgen de dames gaan weer bij Helen ben Sem eten leuke dag voor hun,en ik ga met mijn zus naar de chemo,ik ga er weer voor en voel dat het goed moet gaan!Ik vertrouw op God dat hij mijn draagt en mijn moed geeft, en we brandde de kaarsjes bij Maria en de beschermengelen boven waken over ons en doen ook hun best,en dan doe ik de rest!

9 opmerkingen:

  1. Hoi monique,
    He goed dat je weer door mag en dat je je zo goed door heen sleept.
    Succes morgen en dat die maar weer goed mag werken,want je houd het goed vol en het einde is nu echt in zicht.
    hou je goed en wij doen weer een paar schietgebedjes voor jullie en branden weer een kaarsje.
    groetjes en liefs van Merian en de rest van de fam.
    dddooooeeiii

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Monique,
    Gelukkig voor je dat het morgen weer door mag gaan het gaat wel steeds meer bijwerkingen geven hoorde ik van Eef.
    Maar als het er morgen weer in zit nog 1x en dan eerst eens ff aansterken en lekker een weekje weg met eef en de meiden.Heel veel succes weer morgen je kan het want ook jij bent een kanjer dikke knuffel groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en wij blijven mee bidden voor je Monique! Kuur nummer 7! 7 was je geluksgetal schreef je al eerder, misschien dat de kleine teentjes dan weer kunnen stoppen met vervelen en dat het dan daarna lente wordt en jij elke dag een frisse neus met daarbij een fris, leeg hoofdje mag gaan halen! Hou vol! Enne kom nou eens op woensdag naar de afdeling!:-) Grapje... (ben binnenkort lekker twee weken vrij) Keep smiling! Denk aan jou! Kuzz Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey Monique,
    Morgen alweer de 7de. Het gaat je lukken hoor. We branden weer een extra kaarsje voor je. Succes morgen!!!! Daarna even rust.
    Groetjes en dikke kus.
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, lieve meis,
    Succes he, en heel veel goede wensen nog meer, voor jou!!
    Je kunt het!!!
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi,

    Monique...hopelijk is het vandaag heel erg goed gegaan. We duimen voor je. Veel sterkte en hou vol. Maar met jouw wilskracht zal dat best lukken.
    Groeten Claudia, Orlando, Yanina en Soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Monique,
    Heel veel sterkte weer met de volgende kuur!!
    Je bent een kanjer!!
    Ik denk aan je.
    Liefs Ria v/d Berg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Monique,
    Zo, kuur 7 zit er inmiddels weer in, je bent een echte kanjer!
    En ook je bloedwaardes nog steeds aan het verbeteren dat geeft toch wel vertrouwen.
    Fijn dat je zo goed met dr.Bos kan praten en dat zij ook vol vertrouwen in jou is. Want zij zal altijd eerlijk zeggen ook als het niet goed gaat, maar je doet het super!

    Volgende week gaan we weer genieten van jouw fanatieke schaatsende meiden; op naar weer een prachtprestatie.

    Rust nu maar lekker uit en laat nr. 7 zijn werk (maar héél goed) doen.
    Groetjes en een dikke kus, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve Monique,wat fijn je weer te zien.Je zag er goed uit!Veel sterkte mo. denk aan je liefs Sacha

    BeantwoordenVerwijderen