dinsdag 21 april 2009

Het was fijn om gistren met mijn lotgenoten te praten,alleen jammer dat er niet meer ander lotgenoten bij gekomen waren,wij konden elkaar al maar was wel weer fijn om met elkaar te praten.
Vandaag weer hulp gehad ,maar vanmiddag kreeg ik het ineens van ik wil nu zelf wel even wat doen en gewapend met handschoenen aan heb ik de ramen gezeemd aan de binnen kant was weer even lekker om zelf wat te doen wel raar met handschoenen maar een mooie oplossing om mijn handen te beschermen,ga me soms een beetje nutteloos voelen. Dus rustig aan beginnen, moet toch van lieverlee de draad weer een beetje oppakken in mijn huisje,met name de exstra dingentjes.Je gedachten af en toe verzetten is ook niet verkeerd.Het blijft ook heel raar want als je dan zo bezig bent denk je dat we het gehad hebben net als vorige keer en dat ik weer op mag bouwen en dat het weer goed komt maar de waarheid blijft helaas,weg gaat het niet meer maar zoals ik vanmiddag tegen Eef zei ik ga niet zitten wachtten ik wil gewoon leven en genieten, en niet wachtten op als het weer mis gaat.Zolang ik me zo voel als nu gaat het hopelijk nog heel lang goed.
Ik heb ook al twee dagen gelopen mijn eigen rondjes door de polder tussen al de paardenbloemen en madeliefjes die volop ophoog komen in het mooie groene gras en de mooie bloesembomen,wat is de natuur toch mooi en zoveel ruimte en rust. Even langs de madonna geweest het leek wel of ze ook heel tevreden keek de kaarsjes aan gedaan want zonder lichtjes is niet gezellig voor haar?
In de zon gezeten met factor 30 want mijn huidje is echt babyblank geworden met al die nieuwe celletjes.
Het gaat goed met mijn handen smeren en nog eens smeren, ook mijn voeten doen het redelijk,inmiddels hangt de nagel van mijn rechterteen aan een zijde draadje gaat er dus echt af de rest zit nog vast.Ben benieuwd of deze er ook nog af gaan van mijn vingers denk niet want die groeien al weer .Deze kuur gaat zeker weer lukken zoals het voelt.
Bedankt voor al jullie lieve reactie op het goed bericht van vorige week.

3 opmerkingen:

  1. Hoi lieverd,
    Heerlijk dat je zelf het idee weer krijgt dat je weer dingen wil en kan gaan doen.
    Maar niet forceren he,want dat schiet niet op.
    Blijf goed voor jezelf zorgen, op welke manier ook.
    Maak het goed he, kleine stapjes vooruit, maken alles bij elkaar ook vooruitgang.
    Liefs en een knuffel.
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monique,
    Nog van harte gefeliciteerd met Eef's verjaardag! En via deze weg natuurlijk de "jarige job" ook zelf Van harte! En dat jullie inderdaad nog maar heel veel verjaardagen met elkaar mogen vieren.

    Je insteek (ik ga niet (meer) zitten wachten, ik ga leven en genieten) klinkt goed Monique. Kan me voorstellen dat je niet altijd deze stemming vast zult kunnen houden, maar ik hoop wel dat deze regelmatiger terug zal keren. Klinkt voor mij als weer een stapje gezet in je proces meis!
    Lieve groet,
    Ada (K.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Ik ga leven en genieten" wat een prachtige woorden Monique.... wat ben je toch een geweldig mens!!!! kuzz Mariska

    BeantwoordenVerwijderen