woensdag 6 mei 2009

WE zijn weer onlinne,lagen er even uit.
Vandaag naar dr.Bos geweest,bloedcontoles waren geod,bloeddruk helaas te hoog hopen dat het morgen weer gezakt is?DE kuur mag weer beginnen,het lichaam verdraagd het goed.WE hebben de vragen kunnen stellen welke we nog hadden,de scan gezien en ze zijn echt kleiner geworden nu ook gezien,de chemo tabletten kunnen er ook nog voor zorgen dat het kleiner wordt en dat hopen we natuurlijk.De stijvigheid kan ook reactie van het lijf zijn want zoals ze zei heeft het lichaam een zware kuur gehad en moeten we het een beetje als nasleep zien,maar vind dat het goed gegaan is, en nog goed gaat met de Xeloda tabletten.Ze advisereerde om zelf wat oefeningen te gaan doen voor de stijfheid,en eigenlijk zwemmen nou als ik ergens een hekel aan heb is dat wel zwemmen,degene die mijn goed kennen kunnen dat bevestigen.Dit i.p.v. fysiotherapie wat ik vroeg.
DE CT-scan doen we om de vier kuren dit is zo in de studie vastgestelt.
Vertelt dat ik ga fietsen met de afdeling 35 km. ze vond het wel veel maar begreep dat ik het heel graag wil,even uitgelegd waarvoor,vond ze goed initiatief, maar jammer dat de mamacare werd gesponseerd werd en niet de oncologie,is natuurlijk haar terrein.En natuurlijk kwam de vraag of ik weer een paar uurtje mocht gaan werken,lachend zei ze als ze de varkersgriep daar niet hebben mag het ,maar niet te veel ,en rustig aan,Ik zei dat ik op mijn collega's kan rekenen en dat ze mijn echt niet te hard gaan laten werken,dus binnenkort gaan we weer even in uniform lekker baby's verwennen.nog even de nagels een paar weekjes laten groeien en kan ik weer die hummeltjes aanleggen,zou ik het nog kunnen?Ze begreep denk ook wel dat thuis zitten wachtten op wat er komen fgaat ook niet echt bevoordelijk is voor je psyche.Was een fijn gesprek beter dan de vorige keer.
De vakantie loopt lekker,maandag lekker geluierd, gisteren thuis bioscoop gemaakt de film waar we heen wilde draaide niet meer maar op de bank tussen mijn meiden was ook heerlijk een moment om te koestren zo lekker met zijn drieën zo bijelkaar.Voelde me ook niet zo lekker gisteren dus kwam goed uit.Vanochtend zijn ze bij Sem en Danielle op bezoek geweest toen wij naar dr. Bos waren.
Vanmiddag is Lianne met Eef mee naar zij werk dat wilde ze al een tijdje nu mooi de gelegenheid voor,Milou is buiten aan het spelen,de zon komt weer!Al is de wind erg koud op dat kale hoofd van mijn.
Morgen weer aan het infuus en de dame een dagje naar een vriendin,Kuur 10 gaat weer van start,hopelijk net zo lekker loopt als deze afgelopen keer.
Niet vergeten dat jullie nog kunne sponseren voor de fietstocht van 35 km.die ik ga maken 17 mei.Het loopt al lekker maar er kan natuurlijk nog wel meer bij.

5 opmerkingen:

  1. Hey meis, fijn dat de controle zo goed gegaan is, en dat je een fijn gesprek hebt gehad.
    Voor morgen succes he, en zet hem op!!
    Goede moed.
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He monique,
    Jullie staan op Reinierweb!!
    Ik heb nu ook het rekeningnummer, misschien kan je het ook op je blog zetten en heb je nog meer in 't potje. Mijn steun komt er in ieder geval aan.
    Succes morgen!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Monique,
    Ben weer even bijgelezen. Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad tijdens jullie vakantie. En ik snap dat de gemengde gevoelens blijven. Ben al weer gewend aan je korte koppie hoor.
    Helemaal TOP dat de gezwellen kleiner zijn geworden!! En dat de 10e kuur ze nog maar weer verder zal laten krimpen!

    Ergens heb ik gelezen dat er drie dingen nodig zijn om gelukkig te zijn:
    - iemand om van te houden (nou daar heb je er minstens drie van)
    - iets om naar uit te kijken (heb jij ook)
    - iets om te doen. En vanuit dat laatste oogpunt kan ik zo begrijpen dat je weer aan het werk wilt.
    Xie je wel weer.
    Liefs.
    Ada (K.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SPONSOR MONIQUE!!!!
    ;-)
    Wauw Monique, betekent dat écht dat we je straks weer heerlijk kunnen zien rond struinen op die afdeling.... dát zou gaaf! zijn!!! Maar we gaan eerst fiesten!!
    Wat heeft dr Bos nodig??? Ik krijg tegenwoordig veel voor elkaar, zeg het maar! mamacare/ onco is voor mij hetzelfde, maar dat is natuurlijk niet zo, ik hoop dat ze zich niet gepasseerd voelt.... Wat een heerlijk vooruitzicht dat je je weer even nuttig mag komen maken, maar sla de maand mei maar over....... druk! Ik weet niet waar al die zwangere/ barenden vandaan komen! Elke dienst is het raak! Ik hoop dat ik erbij mag zijn als jij weer zo'n klein babykindje in bad komt stoppen! Kuzz, Succes morgen! Het meervoud van LEF (dat heb jij) is LEVEN!!!!! KUZZZ

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Truus en Rien06 mei, 2009

    Lieve Monique,

    Natuurlijk willen wij ook sponsoren maar wil je dan even een banknummer doorgeven. Zodat we het sponsorgeld kunnen overmaken. Leuk dat je weer met de baby's aan de slag mag en je verleerd het aanleggen en vertroetelen nooit, dus daar geen zorgen over.
    Veel liefs en groetjes Truus en Rien, Maassluis

    BeantwoordenVerwijderen