zondag 2 augustus 2009

Het was een vakantie met een goude rand!!!

Gisteren om half twaalf weer in Schipluiden na een super fijne vakantie,ik weet niet waar ik moet beginnen want we hebben zo genoten van de vakantie in dat mooie land als Oostenrijk,rijk aan mooie natuur.
Ik heb intens genoten van mijn kanjers om me heen,we hebben zoveel leuke dingen gedaan, naar allelei mooie plekjes in de natuur,gelachen,gegeten en gewandeld met zijn viertjes,wat bergtopjes beklommen en watervallen opgezocht.Ik kan niet onder woorden brengen het leek wel een droom ,en zo af en toe werd deze even verstoord maar ik duwde de gedachtens even weg en wilde nu van deze momenten genieten en geen toekomst denken.Dit hebben we weer samen mee mogen maken,en pakt niemand ons meer af
Ik geef heel kort een verslag van onze vakantie met wat foto's van de dik 500 die we gemaakt hebben.
De heenreis was al eigenlijk heel speciaal om zo lang zo dicht bij elkaar te zijn in een kleine ruimte ,weet je daar kan je al van genieten.Een super chauffeur die kanjer bracht ons weer veilig,bij een mooie caravan op een mooi plakje.


De eerste dag rustig aan naar het meertje tegenover de camping, daar werd dus de eerste berg al beklommen door mijn kanjers ik bleef lekker onder de boom in de schaduw van hun genieten en van het mooi uitzicht.
Vandaag zat er een mooie vlinder op mijn hand wat schitterend en wat was dat voor berichtje van boven?

Naar drielandenpunt geweest met de kabelbaan omhoog,Milou vond het best spannend zo hoog boven de grond ik most ook wennen maar de omgeving geeft genoeg afleiding om deze angst te over winnen.Kwamen na een wandeling dus zo in Italie en Slovenie en natuurlijk Oostenrijk.De natuur was mooi veel bloemen.Koffie met appelstudel,en voor Lianne haar eerste stukje geproefd, en was gelijk verkocht ,is ook zo lekker!Thuis heeft kok Eef voor ons eten gezorgd,heerlijk
Een dag genieten met zijn viertjes;
Dagje rust,luieren en poedelen in het meertje.


Vandaag met Europa''s hoogste kabelbaan,een soort treintje,Reisseck bergbaan,steilste stukje was 82%. was best steil!
Boven heel mooi gewandeld en geklomen en zelf zo hoog dat er nog sneeuw lag,mooie ervaring voor de meiden,sneeuwballen gooien in de zomer.Ook veel foto's gemaakt voor eeuwig vastgelegd ,zoals de man zei die de foto maakte, en dat was even heftig dan besef je dat je echt van alles moet genieten.en dat doe ik hier.
Was een lang dagje maar geweldig!





Vandaag rustdag maar in een natuurzwembad,biologisch met kikkervisjes op de bodem en mooie waterlellies aan de kant de waterlelies in de bloei.Zelf onder een berkenboom in de schaduw,waardoor ik steeds verder van mijn kanjers af moest gaan zitten voelde raar.











Vandaag naar de Tsecheppa schlucht,een mooie wandeling naar een waterval ,met veel natuurschoon,over bruggetjes en allelei padjes kwamen we bij deze mooi plek.Wat is de natuur toch mooi gegeven aan ons.
Als afsluiting een zwembad opgezocht om even te dompelen en uit te rustte na deze wandeling





Dagje shopen in Villach ,op verzoek van de dames maar eigenlijk alleen een ijsje op in de stad,gelukkig voor Milou want bij vakantie hoort voor Milou elke dag een ijsje en dat doen we ook.Nu een Italiaans ijsje mijn favoriet.














Vandaag naar de weissensee geweest voor schaatsers onder ons een mooi winterschaatrit,maar in de zomer ook heel super mooi De meiden hebben even de schaatshouding aan genomen op de enorm grote houten schaats die daar staat.En daarna naar een echt zwembad ,geen natuurbad bedoelden ze daar mee,was een echt zwembad maar enorm koud!






Vandaag een wandeling gedaan naar een waterval achter de camping na veel mooi en een moeilijke klimpartij was het de moeite en energie die we verbruikt hebben, zeker waard.Wat mooi zo met zijn viertjes helemaal ver van iedereen niemand te bekenen,op zo'n mooi plekje op de wereld het was een geweldige dag een om vast te houden.
Heel veel vlinders gezien en bloemetjes zo mooi groen en rotsenmassa om te beklimmen












Vandaag geen zon ,Eef en de meiden gingen vissen op forel een hengeltje kreeg daar en wat je ving moet je meenemen ,en we hadden zeker een goede vangst maar niet alles mee genomen drie was genoeg.Eef moest echt de stoere vader zijn en zoals dat moet de forel de kop inslaan,dit vond hij geen leuk klusje natuurlijk, maar hoort bij forel vangen.En die avond aten we dus vis,was wel erg lekker.
Daarna toch nog even winkelen en allelei dingetjes gekocht wat je ook hier kan kopen maar toch leuk, de meidenmoestten, want het geld brandde in hun zak.













Vandaag vroeg op naar Verditz,een mooi wandelgebied en voor de dames een roddelbaan,wat genieten was voor hun.
Voor mijn en Eef schrikken,wij zouden terug lopen nadat hun naar beneden roddelde, de wandeling duurde een half uur was korter zodat we toen we beneden kwamen de dames gingen zoeken.Zij zouden daar wachtten bij de auto ,maar geen meiden, wat was ik in paniek ,dit was het enige niet leuke moment,gelukkig zaten de dames niets vermoedend lekker in de schaduw, en gingen eens kijken waar wij bleven op het moment dat Eef bijna al weer naar boven ging om te zoeken,wat waren we blij om hun zo rustig aan te zien komen lopen,even bij gekomen en toen de dag weer voort gezet met leuke dingen.

Vandaag weer vroeg weg op weg naar de Goldeck route en op het hoogste punt waar je met de auto kan komen, dan lopen naar de top op 2142 boven zeehoogte , een fikse wandeling maar ook dit hebben weer mooi gedaan,de voeten en het lijf werkt fanstatisch mee!Met kanker in mijn lijf toch maar weer mooi gedaan.Ben best trots en zo gelukkig!!



De laatste dag een rustdag,nog wel even naar een mooi plekje aan het begin van de waterval gelopen en dan wat inpakken voor de terugreis.
Een kleine in pressie van onze gouden vakantie!!
Morgen gaan we weer startte met de volgende kuur maar ik heb er weer genoeg kracht voor opgebouwd en weet vaarvoor ik dit gevecht blijf vechtten!!

6 opmerkingen:

  1. Ha meis,
    Ja, dat is echt een vakantie met een gouden randje geweest zo te lezen.
    Fijn dat je zo genoten hebt.
    Prachtige foto's.
    Geniet nog lekker na..!!
    Succes vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Monique, Eef en meiden,

    Fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad.
    Leuk zo met de foto's erbij. We kunnen zo allemaal een beetje meegenieten met de vakantie die jullie hebben gehad.

    Sterkte weer met de volgende kuur.

    Liefs Berry en Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo vakantiegangers,
    dat ziet er fantastisch uit zeg, geweldig dat jullier er zo van genoten hebben, ennee, de zomer is nog niet om hoor, lekker blijven genieten zo. groetjes jolanda v g.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, de bovenste was ik dus.
    Laten we het er maar ophouden dat het nog vroeg was vanmorgen,
    Groet Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi krachtig prachtig mens,
    Welkom terug in het kikkerlandje. Als ik je verhalen lees voel ik m'n beenspieren al, en jij doet dat dan toch maar weer even!!! Topper, doe morgen tijdens je kuur je ogen dicht en waan jezelf nog maar ff in Oostenrijk.... of ga aftellen naar je volgende reis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oeps, en de onderste was ik...
    groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen