woensdag 28 oktober 2009

Het werd een dag met een lichtpuntje,klein maar fijn.

Vanochtend even langs Thea geweest ,bakkie koffie en even lekker kletsen,wat heb ik bewondering voor haar en de kinderen.
Op naar dr.Bos het zonnetje scheen werken ze mee daar boven?
Waren iets te laat maar gelukkig liep ze beetje uit.
Het is niet te geloven mijn bloedwaarders zijn goed gebleven,en wat ik het meeste raar vind mijn markers zijn nog nooit zo laag geweest , vanaf vorig jaar.Ze schonk daar weinig aandacht aan ze kijkt naar mijn lever functies voor haar zijn dat de waardes die aan gaan geven dat we wat moeten gaan doen.Het was een fijn gesprek we hebben nogmaals de scan gekeken en afgesproken om volgende keer een leverecho te maken waar ze dan de grote op meten om te controleren of de haarden niet groter zijn geworden,en natuurlijk bloedonderzoek,even slikken dat ze dat pas over vier weken wil,maar ik vertrouw dat ze de juiste beslissingen neemt.
Dit is tijd die ik krijg om lekker te leven en te genieten van alles wat ik nu weer kan allemaal,en dat ga ik doen van de gewone dingen, die zijn zo belangrijk en kostbaar.
Ik weet dat de chemo klaar ligt en het is eigenlijk ook zo dat als we gaan beginnen met de chemo de kwaliteit van leven toch even af wordt genomen.En we weten ook dat als deze niet helpt, deze weer van de plak af is en er weer minder overblijft.
Ik weet heel goed wat ze daarmee bedoeld ,maar nu heb ik weer een heerlijke maand te gaan,en de pijn op mijn lever is waarschijnlijk door stress,maar zeker weten doen we dat nooit.
Op naar mijn kanjer der verjaardag 12 jaar wat een heerlijke leeftijd en het zijn ook heerlijke meiden en we genieten samen met mijn geweldige vent,want we willen nog heel veel samen genieten van hun en van elkaar.
Gelukkig dus een lichtpuntje was dat het zonnetje van boven dat regelde dat we even rust kregen??
Het werd dus een mooie dag!!
Hij laat weer voelen dat hij er is!!

9 opmerkingen:

  1. YESSSSSSSSSS!!!!! He HEEEERLIJK zo'n lichtpuntje! Kan me voorstellen dat jij niets liever zou willen dan AKSIE! tegen die nare cellen, maar kennelijk schat Dr. Bos op dit moment inderdaad in dat dat niet per se hoeft! Die chemo voorlopg dus nog even op die plank (wie wat bewaart heeft wat niet waar?!) en jij even de tijd om te leven en te genieten van alles wat er is. Adem in en uit lieverd! Ik ben zo blij dat Hij je draagt!
    Liefs,
    Ada (K.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die rust is je gegund! Even niet "ziek" zijn of ziek gemaakt worden, een maandje.
    Wat ben je toch positief! Wat fijn dat we het met je mogen delen! Jij bent mijn held voor 2009!!!! Knuffel! Luf joe! Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he kanjer,
    Jij hebt je lichaam even goed gefopt; geen chemo erin maar wel mooie waarden. Tuurlijk weten we dat het niet beter is maar het mooie: zeker niet slechter! Geniet maar lekker van Lianne d'r 12e verjaardag. Heel veel rust toegewenst. Geniet ervan, maar dat hoef ik eigenlijk niet tegen jou te zeggen.
    knuffel, LInda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi zus ja effe rust in de tent hé ik weet dat dat niet echt naar jou wens is jij wil eigenlijk dat er iets gebeurt maar heb vertrouwen in dk Bos.
    Ik vond dit gedichtje het is precies voor jou geschreven.

    Het is zwaar,
    maar waar haal jij toch de kracht vandaan,
    om door te gaan.
    De strijd,
    tegen de tijd.
    Je vechtlust.
    en heel veel rust.
    Elke dag,
    soms een lach,
    soms een traan,
    laat maar gaan.
    Ik bewonder je ,
    BIJZONDER !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Heerlijk die uitslag. Neem het er dan ook maar van die maand. Over 4 weken zie je dan wel weer. Vier voorlopig eerst maar weer gezellig Lianne d'r verjaardag.
    Groetjes uit Alphen a/d Rijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieverd,

    Natuurlijk scheen de zon speciaal voor jou! Om je warmte en moed te geven... Nog even en dan is het dinsdag!

    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey meis,
    Heerlijk dit lichtpuntje, het is je van harte gegunt.
    Geniet er dan ook maar volop van, samen met die kanjers van jou.
    Jij bent er ook één hoor...!!!
    Proficiat met Lianne
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn nieuws, geniet even van je rust de komende maand!
    Na al die donkere en zware dagen die geweest zijn even weer iets positiefs gelukkig!!!
    Je kan gelukkig weer energie en kracht opdoen.

    En laat de zon maar schijnen............. !!!

    Je bent een topper!!!!

    Liefs Eline

    BeantwoordenVerwijderen