woensdag 9 december 2009

Het is al weer woensdagavond,de tijd vliegt in zijn soort,heerlijk!
Mijn arm is nog niet echt lekker maar is te doen,ga ik niet eerder voor bellen als het zo blijft.
Over twee weken staat het op het vragen briefje.
Vandaag begonnen met kerstversiering op te hangen,tenminste Eef hangt het op is daar heel zorgvuldig in en veel beter dan mijn.
Vanavond tafeltjesavond gehad van de meiden,gaan allebei goed !!Natuurlijk wat kleinigheden maar anders heb je niets om te bespreken.Schooladvies voor Lianne gekregen,dit is voor ons weer een nieuwe ervaring,een stap naar de volgende school,weg uit het dorpje,eigenlijk niet echt ver naar de andere school,10 min fietsen wordt het waarschijnlijk?

Ik heb dit gedicht van iemand maar vind hem zo toepasselijk op het ogenblik.
Soms doe ik gewoon eens lekker stout....
dan luister ik niet naar mijn lichaam.
Dan doe ik gewoon of ik geen kanker heb....
Dan eet ik meer dan goed is voor mijn maag omdat ik er gewoon zin in heb.
Dan ga ik later slapen dan goed is
omdat ik toch het gevoel wil hebben dat ik minstens meer dan groot genoeg ben.
En geen tienjarige die om 8 uur naar bed moet....
Dan wandel ik verder en langer dan goed is voor mijn benen en lijf.....
Soms denk ik gewoon eens niet aan kanker....
Soms leef ik gewoon eens...
En geniet ik van het moment....
En denk ik niet aan wat er volgt, de maag die overhoop ligt, de spier- en gewrichtenpijn, de vermoeidheid....
Soms ben ik gewoon heel even wie ik wil zijn……..
Zonder kanker...
Vandaag dus…….en morgen zie ik wel weer.

Dit is nu een beetje omschreven hoe ik leef en met van alles bezig ben behalve mijn kanker!!

7 opmerkingen:

  1. Mogge meis,
    Fijn zo met van alles en nog wat bezig..!!
    Ga zo door.
    Mooi gedicht hier te lezen, ja dat is het hé!! (knipoog)
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monique,
    Fijn dat je zo geniet en lekker bezig bent met allerlei dingen, zonder al te veel met je ziekte bezig te zijn. Mooi gedicht!
    Veel liefs,
    Asline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dapper mens! Dat je het prachtige gedicht nog maar heel lang uit mag dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedicht!
    Doet me erg aan mezelf denken:Een feestje vieren en dan weten dat je het weer moet bekopen.
    Of te laat gaan slapen en de vervolgens de hele dag met een duf gevoel lopen.
    Foute dingen eten en dan die maag,die lever....
    Maar het was allemaal wel heerlijk om te doen!
    Gewoon doen alsof er helemaal niets aan je lichaam mankeert.....

    Groetjes Mandy.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groot gelijk, doe maar eens lekker gek en geniet van dat moment. Mooi gedicht!

    Liefs Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goed zo,lekker doen!liefs Sacha

    BeantwoordenVerwijderen