woensdag 30 december 2009

Op weg naar 2010


Met de koptelefoon op met top 2000, schrijf ik dit laatste berichtje van dit jaar.Een jaar met verdrietige , ongelooflijke,aangrijpende,blije,gelukkige,liefdevolle, warme en mooie gebeurtenissen,eigenlijk te veel om een voor een op te gaan sommen ,maar voor mijn vaste lezeres,jullie kunnen er vast wel het een en ander herrinneringen.

Zo sta ik stil bij de verdrietige momenten in ons leven en dat van onze familie en omgeving, het waarom blijf altijd een vraag en het antwoord zullen we nooit weten.Misschien ooit weten we het?

De goede uitslagen die we kregen het geluk en de ongeloof dat dit gaf voor ons, maar ook zeker de tegenslag in oktober welke weer als donderslag insloeg ik voelde me zo goed hoe kon dat nu ?Alles weer even weggemaait voor mijn voeten,maar de kracht die ik kreeg van God om me weer op te krikken en weer dit gevecht aan te gaan want ik wil nog zoveel.De ongeloof maar het gelukgevoel wat we nu al weer drie keer kregen dat ik nog niet aan het gevecht hoeft te beginnen met de chemo,mijn lijf doet het goed en houd het zelf rustig,ik wordt gedragen voor mijn kanjers!!Dit voel ik echt!

Maar ook de mooie dingen de verjaardagen van mijn kanjers.Mijn fietstocht, bij ladyride met mijn collega's de prijs die wij wonnen en het warme gevoel van mijn collega's.De warmte die ik krijg als ik weer op de afdeling kom mijn werk wat ik zo graag had willen blijven doen.

Mijn vakanties met de fam.Wessels op de Veluwe en met mijn kanjers in Oostenrijk,de finale van het zomerfeest.De wedstrijden en spelmomenten waar ik bij mocht zijn om van mijn kanjers te genieten.Concert van Marco Bosato.De momenten met de gouden randjes zoals ik dat zeg.
Mijn reis naar Petra in Canada met mooie momenten die we zeker vast houden.

Ik ben dankbaar voor al de lieve warme mensen die ons hier thuis trouw komen helpen waar dit nodig is,en we weer zijn als het even niet zo lekker gaat een luisterend oor hebben.

Mijn zus een belangrijk iemand voor mijn ,ook dit jaar, iemand waar ik veel leuke dingen meegedaan heb, maar zij ook mijn minder leuke momenten er was als het even niet gezellig was.
Want ik probeer echt zo positief mogelijk alles te bekijken maar ook bij mijn gaat het wel eens mis.

Al die lieve kaarten die ik heb gekregen van lieve mensen die met ons mee leven in goede maar ook slechter tijden van mijn ziek zijn.

De seizoenen die ik heb ervaren van winter naar voorjaar,zomer ,herfst en nu weer winter met al de mooie dingen uit de natuur.Waar ik tijdens mijn wandelingen van genoot allen of met mijn loopmaatje.

De mooie kerstdagen welke ik met mijn familie heb mogen vieren deze kanjers hebben er voor gezorgd dat wij volgend jaar ,eigenlijk over 4 maanden, naar China mogen gaan.

Natuurlijk kan ik niet alles opschrijven maar heb ik eigenlijk al gedaan in mijn blogen,

Lieve mensen bedank jullie en ik wens dat jullie allemaal een gezellige mooie jaarwisseling hebben en dat iedereen een mooi gezond liefdevol 2010 mogen krijgen,dat we er voor elkaar kunnen zijn en ik w zou willen dat de wereld de warmte kan laten voelen die ik dit jaar heb gekregen van mijn kanjers, en van jullie elk op zijn eigen manier.

Tot volgend jaar!!

8 opmerkingen:

  1. lieve Monique, Eef,Lianne(ik zal het nu wel goed schrijven ;-)) en Milou! Wij bedanken jou dat je steeds weer de energie vond om te bloggen!!! Daardoor kunnen wij een stukje van jou en je belevenissen meeleven, meejanken en gouden randjes ervaren!!!! Voor 2010 wensen wij jou ontzettend veel goede dagen, gouden randjes en veel zonnige momenten!!! Luf joe! Morgenavond gaat er zeker een pijl vol goede wensen de lucht in, voor jou en iedereen waar we mee meeleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Monique,
    Jij bedankt, dat je ons zo dichtbij laat komen bij alle momenten. Leuke maar ook minder leuke.... Ik hoop nog heel lang heel veel van jouw blogs te mogen lezen. En natuurlijk wip ik zo nu en dan ff langs om te kijken of je nog lekkere thee hebt, hihi. Ik wens jou heel veel gouden momenten voor komend jaar. Een gouden randje is voor jou nl te weinig.
    Wie weet moet Marco B nogmaals een concert geven; in dat geval gaan we voor de gezamenlijke foto,toch??
    Ook voor Eef en de meiden een mooie jaarwisseling en voorzichtig met vuurwerk he!
    Tot gauw!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Monique, je raakt me zoals je de dingen beschrijft. Mede door jou besef ik dat we iedere dag moeten genieten van ons gezin, de mooie dingen om ons heen, proberen er het beste van te maken. Ik heb zeer veel respect voor je zoals je ons laat meekijken in jullie leven, dank je wel daarvoor. En ook ik wens jullie nog heel veel mooie momenten met gouden randjes!
    Morgenavond proost ik op jullie!

    Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Monique, Eef, Lianne en Milou!!
    Voor het nieuwe jaar wens ik jullie alle vier heel mooie momenten, goeie dagen,weken.....Een hele fijne reis naar China.
    Ik wil jullie alle vier bedanken voor jouw bezoek aan ons, ik denk er dagelijks aan en geniet nog na als ik foto's kijk of speciale muziek hoor. Voor Bryan en Andrew ben je nog steeds Monique the Frog.
    Ik kijk dagelijks of je iets geschreven hebt op je blog zodat ik precies weet wat er met je gebeurt en het gevoel hebt dat ik toch een beetje dichterbij ben.
    Een hele fijne jaar wisseling met elkaar en heel veel leive groetjes en Big Hugs from all of us, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve meis,
    Een hele mooie jaarwisseling voor jou en jouw kanjers.
    En alle goeds voor het nieuwe jaar.
    Je weet met die inzet van jou kom je een heel eind. En alles stap voor stap, genieten van alle mooie en goede dingen, daar energie uithalen, dan kun je de moeilijke ook aan.
    Dank je wel, meis, dat ik een stukje met je mee op mag lopen.
    We gaan voor een heel mooi en goed nieuw jaar hé!!
    Tot snel.
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve mo,eef,li en Mi,
    Mooie woorden weer zo aan het einde van 2009.
    mijn wens voor jou is dat je nog heel veel mag schrijven aan ons, Monique de alllllller beste wensen voor jou en je kanjers, hopen dat 2010 heel veel positiefs voor jullie in petto heeft. Blijf schijven dan blijven wij lezen.

    Liefs, Jolanda v G.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne jaarwisseling en maak er maar gewoon een top jaar van.
    Groetjes
    Ed Tess Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve familie
    zo aan het einde van dit jaar met ontzettend veel emoties...mooie maar ook heftige emoties...wensen wij jullie vanuit wateringen een mooie jaarwisseling....alles wat achter je ligt gaat in je rugzak mee naar het nieuwe jaar...en hopelijk een positief jaar.!!!!!

    liefs el-ben

    BeantwoordenVerwijderen