dinsdag 3 augustus 2010

Gesprek oncologieverpleegkundige

Vanochtend om 6 uur op de fiets om de meiden weg te brengen naar zomerfeestterrein daar hadden ze een legerspel in de polder lekker baggeren,ze roken heerlijk naar allelei buiten luchtjes maar de douche was wel prettig!
Ze genieten van deze dorpbezigheden zo mooi waar een klein dorp groot in kan zijn en dat al zoveel jaren.
Vanmiddag de informatie gehad over de chemo die ik ga krijgen,vinorelbine/navelbine(fabrieknaam)Het worden voorlopig drie kuren en daarna kijken of het zijn werk doet.
Het is een oud soort chemo dat wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is want anders had dokter Bos het niet voorgeschreven dat vertrouwen hebben we wel.Maar het is al een ouder soort chemo wat al langere tijd bestaat er was alleen nog een oude folder van,wordt waarschijnlijk dus niet heel veel meer voorgeschreven?
De bijwerkingen ga ik jullie niet vertellen,al zijn ze niet schikbarend eng, maar we weten allemaal dat het geen paracetamol is en ik ga gewoon weer kijken hoe mijn lijf dit weer gaat doen.Bloed prikken door mijn poortje ging weer niet dus dan maar weer de hand,maar de verpleegkundige die prikt kan het goed al kan ze lekker knoeien maar ze prik altijd raak.
Donderdag voordat ik chemo krijg wordt de poth a cath(dat p0ortje) beken onder röntgenfoto,zodat ze echt zien dat hij doorgankelijk is,maar erin gaat wel dat zie ik ook wel alleen blijft hij vacuüm trekken op moment dat ze bloed eruit willen,maar ze vertelde dat het ook wel eens spontaan toch weer goed komt dat hopen we?
Ik ga morgen de schilderijen ophalen voor de afdeling collega's dat is waar wij voor gefietst hebben vorig jaar gaan jullie een keer kijken als ze hangen?

4 opmerkingen:

  1. Hoi Monique,
    Ik hoop dat je de afgelopen (vakantie)periode genoeg energie hebt opgedaan om de komende drie kuren weer goed te doorstaan. En dat drie voorlopig maar weer voldoende mag blijken te zijn om die cellen weer voor lange tijd in coma te krijgen.
    Kan me voorstellen dat je gespannen bent; een tijd lang kon je bijna net doen alsof er niets aan de hand was. Maar nu helaas niet meer.
    Heel veel sterkte maar weer.
    CU en liefs,
    Ada (K.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogge meissie,
    Ja, donderdag begint het weer.
    Ik wens je alle goeds en hoop dat je er goed doorheen rolt, zo goed als kan..!!
    Maak er vandaag nog een gezellig dagje van.
    Succes en alle goeds lieve meid.
    Ik denk aan je.
    Liefs Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lief... Zeg wanneer ze hangen en ik 'sprint' naar de 4e! Het doet me goed dat jullie het zo fijn hebben gehad in Oostenrijk! En weer besef ik hoe een bevoorrecht mens ik ben dat ik weer mag gaan werken... Hou jou!!!

    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Monique,
    We gaan er voor morgen hè ;-)?
    Tot dan.

    Liefs en dikke knuffel Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen