zondag 24 oktober 2010

Herfstvakantie voorbij en de herfst begint nu echt.



Het weer is niet uitnodigend om nu te gaan lopen of fietsen, net als de zon komt krijg je weer een bui regen op hagel erachter aan.

De komende week staat er genoeg op de agenda ,hoogtepunt is natuurlijk Petra mijn vriendin uit Canada is over en komt dinsdagmiddag naar mijn gaan we gezellig iets doen met zijn tweeën.

Ook gaat de 5 de kuur beginnen van de week,bloedonderzoek,controle oncoloog en uitslag van het bloed,blijft altijd spannend.Op het ogenblik is het hoofd wat onrustig ,naar wat er komen gaat,ik ga daar nu niet te veel over schrijven maar soms voel ik dat mijn gedachten naar de negatieve kant wil gaan en probeer ik me toch weer op het pad te trekken en dat lukt me gelukkig toch weer aardig door naar het nu te komen met mijn gedachten,en natuurlijk naar mijn kanjers te kijken want daar blijf ik voor doorgaan tot het echt niet meer kan.

Nu lijkt het of het slecht gaat maar dat is niet zo ik mag lichamelijk niet klagen de kleine dingetjes die de chemo veroorzaken stellen niet veel voor en zijn zeker verdragen ik weet dat het ook anders kan dus ben onwijs dankbaar dat ik de chemo weer zo goed verdragen kan.
Morgen heb ik weer lotgenotengesprekgroep met mensen welke ook uizaaingen hebben,vorig week de eerste gehad moet echt even kijken of ik hier mee door moet gaan,brengt mijn gedachten zeker niet tot rust.De groep is niet groot maar ieder heeft toch zijn verhaal en manier van beleven en overleven van de kanker.
Een drukke week komt er dus maar ga op zeker super genieten van bepaalde dingen deze week!!En hoop ook weer op een goede uitslag woensdag laat die markers maar zakken als een baksteen in het water.
We horen elkaar en wat zo leuk is mijn tante heeft zelf een berichtje achter gelaten, de oudste zus van mijn vader leest ook mijn blog en plaats reactie, geweldig een warm gevoel.
Want ik weet dat jullie meelezen,al is de weg die ik bewandeld toch soms eenzaam is het goed te weten dat jullie op de achtergrond er zijn meelezen en zo af en toe een reactie plaatsen om te laten weten dat jullie mijn verhaal volgen.



7 opmerkingen:

  1. Hallo Mo,
    Ook al plaats ik lang niet altijd een reactie, we volgen je zeker,
    heel veel kracht wensen we je toe in deze drukke, spannende week,
    Groetjes Jolanda v G.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Monique,

    wat een supermooie foto van de herfst. Ook ik kan daar zo van genieten. Succes met het vinden van rust in je hoofd, dit doe je al die tijd als ik lees al zo goed! Ik heb zoveel respect voor je. Liefs Viola Kuijper

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi lieve Monique,
    Logisch dat je dipt zo nu en dan en dan is dit blog een prima uitlaatklep. Wie wil kan het lezen en er wat mee doen of er rekening mee houden. Wie het niet wil weten leest het gewoon niet. Je doet het zó ontzettend goed dus twijfel vooral niet aan jezelf als persoon!!! Natuurlijk is het allemaal weer spannend, steeds een beetje dichter bij de volgende controle.
    Maar; er zijn ook pluspunten voor deze week want je krijgt bezoek uit Canada en deze week is de laatste week van oktober!!!
    Hé kanjer, ik wens je een super week toe met alleen maar hoogtepunten.
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve meis,
    Ja, de weg die je loopt, moet je alleen lopen. Anderen kunnen een stukje met je oplopen, maar het blijft een proces waar je alleen doormoet.
    Dat herken ik heel goed.
    Maar samen met jouw kanjers en alle anderen om je heen doe je het heel goed, als een kanjer. Ja, jij bent er ook een.
    Succes vanmorgen met de gespreksgroep, en ik weet dat je goed uit zal zoeken of het iets voor je toevoegd. Want dat moet het wel doen, je moet er niet op inleveren.
    En dan vooral dinsdag een hele mooie dag samen met je vriendin, wat fijn dat ze even in Nederland is.
    Daarna natuurlijk weer sterkte en alle goeds, op weg naar de volgende kuur.
    Dikke kus en een knuffel, veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Monique,
    Heel veel plezier morgen, maak er een leuke middag van met Petra. Heel bijzonder om elkaar weer te zien, geniet ervan!! Verder succes met de volgende kuur en ik hoop dat het snel weer wat rustiger wordt in je hoofd. Zo begrijpelijk, niet gemakkelijk maar je doet het super.
    Heel veel liefs,
    Asline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve lief... Niet altijd een reactie, maar wél dachelijks in mijn gedachten!!!
    Kusssss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi zussie was het gezellig gisteren ja zeker hoop bij te praten denk ik ,ik hoor alles morgen wel bij de kuur succes vandaag en het gaat weer goed dikke kus je zus

    BeantwoordenVerwijderen