donderdag 28 oktober 2010


Vandaag een mooi gedicht,wat zou ik graag dringen maar die weg is niet voor mijn bestemd.Vandaag de chemo erin, maar bij thuiskomst komt dan een van die moeilijke dingen die weer op mijn pad komt, definitief afscheid nemen van mijn werk.Wat heb ik het daar toch moeilijk mee,weet dat het moet en niet anders kan, maar eigenlijk wil ik niet afsluiten,geen afscheid nemen van dat stukje van mijn leven,dat is niet wat ik wil.Ik probeer de herinneringen vast te pakken ,maar deze helpen nu even niet om mijn verdriet te stillen.
Morgen gaat het vast weer beter ,nu even niet.Vandaag dan maar even veel verdriet ,laat ik de tranen maar rollen , thuis even alleen, dat lucht hopelijk even op ,en kan ze nu ook even niet afremmen.Afscheid nemen ,inleveren telkens weer door die klote ziekte.Dit is een van de vreselijke moeilijke dingen bij het hebben van kanker waar je weet dat je het uitendelijk toch niet winnen kan.Ik ga natuurlijk voor heel lang maar dit soort dingen hakt er emotioneel heel erg in.

6 opmerkingen:

  1. Lieve, lieve meis,
    Fijn dat de chemo er weer in zit, laat hem zijn werk maar doen.
    En ja afscheid van je werk nemen is ook heel moeilijk, ook al weet je dat het niet anders kan.
    Laat die tranen maar rollen, hopelijk geeft het je lucht en verlichting, dat hoop ik zo.
    Meis, ik kruip nu even door het draadje en kom ff naast je zitten, mijn arm om je heen en huil maar op mijn schouder.
    Je krijgt ook een hele dikke knuffel.
    Hoop dat je hem voelt.
    Lieverd sterkte met deze moeilijke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Monique,
    Afscheid, verdriet, laat de tranen maar komen. Dit verdriet nu moet je niet stillen....ik hoop dat het oplucht!!
    Ook al woon ik ver bij je vandaan...het lijntje is er. In gedachten bij je!!
    Heel veel liefs,
    Asline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsof die rotziekte nog niet zwaar genoeg is, heb je ook nog dat verdriet van het één na het ander te moeten gaan missen. Van dat idee voor jou krijg ik al tranen in m'n ogen zo rot en oneerlijk dat het voor je is.
    Lekker opbeurende reactie hè? Sorry maar de lolbroek trekken we gewoon een andere dag weer aan... Ondanks alles een goed weekend.
    Sterkte!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie en waarheidsgetrouwe spreuk!
    Zonder dat we het willen moeten we wel de moeilijke weg nemen hé. En de ene dag is dat al moeilijker als de andere.
    Gewoon laten komen die gevoelens op zo'n momenten om daarna weer door te gaan.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Monique
    Voel je pijn om het afscheid nemen van je werk . Werk wat je met hart en ziel hebt gedaan wat een stuk zingeving is geweest in je leven. Zelf werk ik nog met veel plezier maar zou dat graag voor jou inleveren als ik je daarmee kon helpen. Lieve Monique, huil vloek ,scheld en bid want het is hartstikke oneerlijk dat je dubbel wordt getroffen . Ook deze weg zul je moeten gaan meissie maar je loopt 'm nooit alleen . Hij is er en zal je dragen en op je aardse weg zijn er de mensen om je heen die je steunen en met je meeleven. Veel sterkte meissie.
    Liefs t Thea en o Martien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Mo

    Ik word er stil van als ik lees hoeveel verdriet je hebt, kon ik maar wat voor je doen, het blijft bij meeleven en hopen dat je je morgen weer vrolijker mag voelen zodat de tranen ook nog een beetje nut hebben, opluchting geven, sterkte meis, hoop dat je een rustige nacht mag hebben en ik je morgen je kanjers weer aan kan moedigen.
    Sterkte en een dikke knuffel. Jol.v.G.

    BeantwoordenVerwijderen