woensdag 8 december 2010

Goed en beetje tegenvallend bericht

Ik weet dat jullie regelmatig hebben gekeken maar moest even bij komen van de uitslag en de dag was al erg heftig begonnen en is nog niet echt lekker, op emotioneel gebied.
De bloedwaardes waren weer ietsje gezakt en was ze duidelijk tevreden over.De scan gaf wat raars de ene plek was kleine geworden en de andere groter,voor haar ook een heel raar iets,je zou zeggen alle kankercellen die van borstkanker zijn het zelfde zijn en moeten dan ook hetzelfde reageren op de chemo.
Naar de scan gekeken met zijn drie en ik alleen maar kon staren naar het scherm en mijn gedachten alleen maar dachten ,klote zooi,waarom niet alles kleiner en ze zitten er echt die klote kankercellen,gaan nooit meer weg, en ik kan niet winnen van ze hoe hard ik ook vechten wil!!
Monique,je heb echt kanker en je gaat hier dood aan!!Dat was even een dalletje waar ik in zakte,maar nu gaat het weer.
Ik ga mijn schouders er weer onder zetten,ik ga door met de chemo en misschien doen de volgende kuren ook goed zijn werk en vinden ze die ander plek om aan te vallen.Dr Bos wilde dat ik verder ging in januari om mijn rust te geven maar dat wil ik zelf niet.Ik ga door het zit nu al in mijn planning,drie kuren en dan weer kijken met Pet scan,geen idee hoe dit werkt maar schijnt nog preciseer aan te geven dan een scan.En eventueel een leverpunctie om te kijken naar de kankercellen op beide plekken.Er zijn niet maar twee plekken op de lever maar dit zijn de twee grootste ,en die meten ze!!De kleintje laten ze zo.
Lianne is ook weer rustige ,mocht bellen op school want dat ging even niet dat had ik wel verwacht,wat voelde ik me weer machteloos zij daar en ik hier.
Nu zijn we weer lekker thuis al een spelletje gedaan met Milou dat was moeilijk om te concenteren maar was mooie afleiding van haar? Gezellig met zijn viertjes,en ga ik een goede nachtrust nemen en ga ik morgen voor kuur 7 en op naar het weekend.
Morgen mijn status rustig door nemen dat is ook wat ik wil met mijn eigen ogen nogmaals lezen wat er staat.

12 opmerkingen:

  1. Lief ik denk aan je!!... Kus van ons alle vijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een tegenvaller zeg, maar ben zo trots op je dat je schrijft we zetten de schouders er weer onder. Je doorzetten moet een keer beloond worden. Dus we duimen voor de volgende kuren.Dikke knuffel Corina en de rest van de familie hoogendijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat de waarden gezakt zijn Monique, maar naar dat er zich zo'n raar verschijnsel heeft voorgedaan op je lever. Het blijkt toch allemaal nog steeds erg onvoorspelbaar, helaas.
    Zet je dappere schouders er maar weer onder meis; weg gaan ze dan wel niet die cellen, maar je geeft ze zo ook de minste kans om te groeien als het even mee zit. Je doet in ieder geval wat je kunt!
    Sterkte maar weer in de strijd!
    Liefs,
    Ada (K.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bikkel!! succes weer morgen!
    Zo ongelooflijk trots op jou!
    X, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief! Wat moet ik nu schrijven! Je angst en zorg... Maar jezelf weer bij elkaar gepakt! Stoer! Dapper mens!! Luf joe!! X Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve meis,
    Ja een bikkel, kanjer, toppertje en nog meer ben je..!!
    Sommige plekjes reageren soms langzamer, en hebben iets meer opdonders nodig. En die gaan ze nu nog eens extra krijgen.
    Aan jou ligt het niet, jij gaat vol goede moed weer voor de volgende serie.
    Succes meis, denk aan je.
    Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Monique,

    Wat jammer dit bericht. Maar goed van je dat je er weer voor gaat! Je kan het!

    x Berry en Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Mo,

    ik lees je berichtje en voel met je mee,lijkt zo makkelijk maar dat is het niet, maar... de zon schijnt wel nu en dat kan toch geen toeval zijn,kom op, tranen laten gaan als het nodig is, lucht altijd iets op en dan weer verder.. sterkte Jolanda. v G.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Monique,


    Wat een tegestrijdig bericht voor je meid!
    Ik leef met je mee en bewonder je.

    Dikke kus
    Monic XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Monique dat is wel balen om te horen maar laat je niet klein krijgen he.
    we zullen weer kaarsjes voor je branden en blijven aan je denken.Heel veel plezier morgen en geniet er van we horen wel hoe het is geweest. Lieve groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. denk aan je liefs Sacha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Monique
    Wat een rot bericht meissie en toch weet je dat je er weer voor gaat ondanks alles. Ik heb diep respect voor je hoe je met deze ziekte omgaat. Je blijft knokken en doorgaan,wat een moed meid. Inmiddels zijn jullie 25 jaar getrouwd en daarmee onze hartelijke felicitatie's. Samen bergen beklommen en door diepe dalen gegaan . Lieve Monique ik hoop oprecht dat er na de chemo een periode van rust mag komen ,dat je weer wat kan bijtanken. Wij denken aan je . Dikke knuffel t thea o martien

    BeantwoordenVerwijderen