dinsdag 14 juni 2011

Fijn gesprek met de Radioloog

Twee weken geleden fietsen we over het parkeerterrein van het ziekenhuis nu werd ik geduwd door mijn mannetje en wat ben je klein in zo een stoel,je lijkt wel een kind in de buggy tegen al die mensen aan kijken.
Het was een duidelijk en goed gesprek met deze dokter,wat ben ik tevreden hoe ik tot nu toe wordt behandeld in mijn vertrouwde RRDG.
Hij heeft nogmaals de foto's laten zien en dat het zowel in de grote en kleine hersenen vlekjes zitten,alle hersenen zowel, grote als kleine worden bestraalt. Donderdag wordt er een masker aan gemeten en maandag de eerste bestraling van de vijf,waarschijnlijk kan het zijn dat het lopen daarna weer wat zal herstellen maar geen zekerheid,tot mijn opluchting kan er na de bestraling begonnen worden met chemo waarin een zwaar hoofd had omdat er vaak gezegd wordt dat dat geen zin heeft voor de hersenen,maar je geeft te chemo dan weer om te zorgen dat de groei weer stopt,wat de bestraling stil legt voor een tijd(je).En de chemo heeft mijn al twee keer goed geholpen om het stil te leggen dus ga ik er zeker weer voor.
Vanmiddag belde dr. Bos(oncoloog)  om haar plan voor mijn  na de bestralingen te bespreken, en dat wordt chemo maar zij wil niet direct mee wil beginnen, eerst kijken hoe de waardes van het bloed zijn en dat wordt in de laatste week van Juni bekeken,maar dan ben ik  klaar met de bestralingen en doen we weer de stapjes verder en kunnen we kijken of de vakantie door kan gaan met zijn viertjes?Moet zelf beslissen om de 5 bestralingen achterelkaar te doen of in twee weken tijd die beslissing moet ik zelf nemen.
Zo gingen vandaag de ortho en de opticien vandaag ook gewoon door voor Milou en Lianne haar proefwerken gemaakt ,Eef weer een middagje gewerkt .
Pastoor Huub is op visite geweest daar wilde ik toch ook wel wat mee door spreken dit geeft rust en natuurlijk hoop ik dat dit allemaal in de kast mag blijven liggen verlopig.Het is fijn om dingen uit te spreken en met hun over te hebben.Maar  uiteindelijk blijft het zo raar en dubbel gevoel om daar mee bezig te zijn en geeft ook een soort van rust voor mijn maar ook de mensen om mijn heen hoop en denk ik?
Een drukke, vruchtbare dag zullen we hem maar noemen weer toekomst zoals de radioloog vroeg  of ik er weer voor gaat en dat ga ik ook alle kansen blijf ik pakken en hopelijk kan ik en mijn lijf dit allemaal weer aan  zeker als ik gedragen wordt moet dit weer een stuk verder op mijn levensweg worden.
Hopelijk een goede nacht want die medicatie die geeft me lekker veel adreline, is dat ik niet lopen kan, alleen in slakkengang anders kon ik wel een rondje door de polder gaan.

9 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat dit zo'n goed gesprek is geweest, Monique, en dat de bestralingen al snel zullen beginnen. Ik hoop dat het je zal helpen en wie weet kun je daarna weer voorzichtig stukjes lopen, al is een rondje door de polder wel erg ver... Erg he, om zo voortgeduwd te worden in een rolstoel. Het voelde voor mij toen alsof iedereen naar me keek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lief lief lief dapper mens, wat heb ik een enorm diep respect voor jou en allen die om je heen staan, als ik je een klein beetje kan helpen dragen dan doe ik dat met al mijn liefde die ik voor je voel! Maar nogmaals ik heb enorm veel bewondering voor je! Ook als het anders had uitgepakt had ik die bewondering nog steeds gevoeld en met mij zovelen anderen. DIEP RESPECT! Mag je omringt blijven met zoveel liefde en mag je schriftje nog lang in de kast blijven liggen! Ik bid ervoor! Dikke kuzzz luf joe Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve vechter,

    Wat een ongelofelijk doorzettingsvermogen en sterk mens ben je toch Monique! Het doet pijn te lezen wat vooral jij maar ook je lieve gezin moet doorstaan. WAAROM NOU JIJ!!! Het verdriet, de pijn en de onrust soms in je hoofd zijn ooooo zo voelbaar door het beeldscherm heen. Hoop dat je met alle lieve woorden en kracht van iedereen die zo met jullie meeleeft, ook deze behandelingen goed zal doorstaan.

    In gedachten bij jullie. Dikke kus Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve Monique en Eef
    Hier een berichtje vanuit Hongarije,
    Vandaag heel de dag aan jullie gedacht.
    Zover weg maar zo dicht bij.Dikke knuffel
    van ons.Tot zaterdag C..A..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marjolijn15 juni, 2011

    Lieverd, het is weer heel wat, wat er allemaal weer moet.
    Zet jouw stappen, stap voor stap, je bent sterk , je kunt het...!
    Haal er uit wat er in zit.
    Sterkte meis, ik denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Monique,
    Ik vind het ongelooflijk hoe je alles doorstaat en hoe je gezin er elke keer weer door heen komt, echt zo knap, bewondering en respect meisje!!! Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte toewensen de komende tijd! Gelukkig kan je al snel beginnen aan de bestralingen, fijn dat je een goed gevoel heb over het gesprek. Maar t worden weer zware tijden. Er zijn geen woorden voor, we denken aan je meis!
    Heel veel liefs van Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Monique
    Zoveel stappen vooruit gedaan door steeds te blijven vechten. Nu een grote stap terug en je weet niet hoe het verder zal gaan . Ik heb grote bewondering en een diep respect hoe je omgaat met je strijd tegen kanker. Een strijd die zo ongelijk is maar waar je alles hebt uitgehaald wat erin zit. Je blijft zelf de regie over je leven in handen houden en dat zal je blijven doen Monique daar ben ik van overtuigd.Koester de mooie momenten die er zijn met je gezin, je hebt een geweldige echtgenoot fantastische kinderen. Lieve Monique ik wens je in alles heel veel sterkte .Wij denken aan jou
    Liefs t thea en o martien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Monique,
    Het klinkt raar maar voor het eerst je blog bezocht.Vanochtend was Eef even op de praktijk
    maar ik was niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
    Je krachten worden wel tot het uiterste getest.
    Wij verwachten dat er ergens in jouw systeem
    een verborgen potje energie op jou ligt te wachten waarmee je ook deze drempel over gaat
    We zijn onder de indruk hoe jij de gang van zaken kunt verwoorden.Monique stap voor stap blijven handelen.Meerdere malen heb je al achterom moeten kijken.Parkeer dit gevoel en blijf bij vandaag.Er is geen morgen.Als het morgen is is het vandaag.
    Liefs Remy en Gabrielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Monique,

    Als oud collega volg ik je blog al lange tijd. Ik ben al menigmaal tot tranen geroerd door jou.
    Je doorzettings vermogen en je wil om er te zijn voor je kanjers is voor ieder een groot voorbeeld. En dan komt deze uitslag... wat een enorme tegenslag. Ik leef erg met jullie mee en brand regelmatig een kaarsje voor jullie. Veel sterkte. Dikke kus Tineke

    BeantwoordenVerwijderen