donderdag 11 augustus 2011

Kan zo in huis weer een beetje mijn gang vinden.

Ik krijg steeds meer  de draai weer terug in de rolstoel in huis,kan zelf wat dingen doen zoals,voor het ontbijt zorgen,eten koken voor mijn kanjers natuurlijk krijg ik hulp van de dames met name het afgieten van de aardappels maar gelukkig heb ik een grote meid die dit super kan.En de boodshappen met de hulp die ik elke dag krijg.
Vandaag heeft mijn knajeer de mooiste uitvinding verzonnen en uitgevoerd waardoor ik zelfstandig naar de w.c. kan .Wat nou ergotherapeut of een of ander mevr. wie mee help bij het bedenken van de aanpassingen Hij bedenkt het gewoon zelf.
Dit is geweldig en een traan waard want dit is een stukje zelfstandigheid is zo belangrijk.Zo gaan we stapje voor stapje,mijn fsyso begeleid hierin ook super ook stapje voor stapje ga ik dingen weer leren opstaan uit de stoel en staan op de twee benen en daar dan de rechterbeen te gebruiken en sterk te maken deze moet het allemaal doen en ik oefen danook en het lukt,
Dit is ook om straks beter te kunnen gaan zitten in de auto ,dat is mijn volgende stap hoe stap ik veilig in voor mijzelf maar ook voor de mensen die mijn vervoeren.
De week is alweer bijna om ,het is genieten om thuis te zijn en de rust in mijn huis te krijgen.
Op naar het weekend voor m Milou haar laatste vakantiedag morgen en dan gaat haar school weer beginnen groep 8 ze heeft er zin in en ik weet dat ik niet vooruit mag kijken maar jullie weten mijn wens haar weg zien fietsen naar de middelbare school volgend jaar net als haar zus!!
Ik blijf ervoor vechten en hopelijk gaat die chemo komende week weer even de boel stop zetten.

3 opmerkingen:

  1. Fijn meis en helemaal geweldig.
    Ja dat doet goed hé, zelf uitvinden hoe alles het beste kan gaan. Daar zijn geen bobo's voor nodig, die weten het toch niet, of het duurt verschrikkelijk lang allemaal.
    Fijne dag vandaag en op naar een heerlijk weekend.
    Geniet er volop van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Monique,
    Fijn dat je weer je draai gevonden hebt in de dagelijkse dingen. Geweldig dat je zulke handige kanjers hebt. Vandaag inderdaad alweer de laatste dag van de basisschool vakantie. Waar zijn die 6 weken gebleven? Maar volgende week is dan de ene kanjer naar school maar de andere is nog een hele week vrij begreep ik. Geniet van elkaar en ga zo door!!!
    Dikke kus Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Monique,

    Een dikke knuffel van ons voor jou.
    Fijn weekend. Fabienne, Anja en Familie.

    BeantwoordenVerwijderen