woensdag 7 december 2011

Beetje tegenvaller

Helaas zijn de markers allebei gestegen dit was misschien dan ook de rede waardoor ik toch meer vermoeid was, dit valt tegen want het ging zo goed,ook balen dat ik nu niet bij dr. Bos op controle kon gaan vandaag,maar ga morgen toch chemo krijgen de rest was gelijk gebleven.
Probeer weer een positieve insteek te zoeken en hoop dat de volgende chemo het weer stabiliseerd,hoe moet ik dit weer tegen mijn kanjers vertellen zonder ze weer angst en teleur te stellen,wat blijft dat toch waardeloos met deze ziekte voor mijnzelf maar ook die drie kanjers die zo hun best doen om het voor mijn draagzaam te maken door mijn zoveel liefde en hulp aan mijn te geven.
Ik moet weer even mijn steentje overheen om weer verder te gaan ,maar geloof me het komt er wel de kracht om weer verder te gaan,Hij zal me weer dragen en ik bid voor de kracht die ik nodig heb om het lichtpuntje weer te zien.
Op weg dan naar morgen,
.

5 opmerkingen:

  1. Ohh Monique, wat vreselijk balen zeg!! Ik weet even niet wat te zeggen... Tuurlijk ben jij alweer op zoek naar een lichtpuntje! Hoe dapper!
    Geef die chemo morgen maar even een toespraak dat ie extra hard moet werken. Sterkte lieverd!
    XXX , Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve meis,
    Ja dat is weer een tegenvaller.
    Daarom ook goed dat de chemo morgen wel door kan gaan. En laat hem zijn werk maar doen.




    ik wens je de tijd

    ik wens je geen rijkdom en vele talenten
    ik wens je een léven van tijd en momenten
    momenten van vreugde, momenten heel stil
    en tijd om te zien wat je ziel van je wil.
    ik wens je de tijd om te doen en te denken
    niet alleen voor jezelf, maar ook om te schenken
    ik wens je de tijd, niet voor haasten en rennen
    maar tijd om je blijdschap en rust te herkennen
    ik wens je de tijd, niet om leeg te verdrijven
    ik wens dat veel tijd je nog over mag blijven
    als tijd voor verwond'ring en tijd voor verblijden
    in plaats van de tijd op de klok zien verglijden
    ik wens je de tijd om naar sterren te grijpen
    en tijd om te groeien en tijd om te rijpen
    ik wens je de tijd weer te hopen, te minnen
    geen tijd te verliezen, maar tijd te gewinnen
    ik wens je de tijd toe jezelf te ontwaren
    elk uur, elke dag als geluk te ervaren
    ik wens je de tijd ook om schuld te vergeven
    ik wens je jouw tijd toe, je tijd om te leven.


    Een dikke knuffel en veel liefs.
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Monique
    Wat hebben we een bewondering voor je en je 3 kanjers
    Ontzettend veel sterkte en kracht met de volgende chemo
    Sterkte groeten Aad en Corry de Bruijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een tegenvaller, Monique. Ik hoop dat de volgende kuur meer resultaat geeft! Altijd fijner om zoiets met je eigen arts te bespreken, maar ik hoop dat ze een goede vervanger heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Monique
    Had dit natuurlijk al even op de afdeling van jou gehoord. Mijn oncoloog heeft mij bij meerdere soorten kuren wel gezegd dat het voorkomt dat de markers na een dalingsperiode een soort golfbeweging maken dat de waarden dan weer een beetje hoger en dan weer een beetje lager zijn en dat dat dan best een tijdje door kan kabbelen, totdat uiteindelijk de boel weer zal gaan stijgen omdat je kankercellen de chemo dan wel door hebben en niet meer reageren. Bij alle kuren die ik heb gehad is dat met twee soorten toch echt een aantal keer het geval geweest. Houd moed hè! Ik heb vorige chemo zelf anderhalve week me erg slecht gevoeld, en zelf ook ervaren door je verdriet en pijn aan Hem voor te leggen en Hem om kracht te vragen, dat het uiteindelijk weer wat beter is gegaan. En dat er weer onverwacht positieve, behulpzame of meelevende lieve mensen op je pad komen die wat voor je kunnen betekenen. Ik zie je hopelijk weer op 28 dec. op de afdeling. Mocht ik je voor die tijd niet meer bloggen, hele fijne feestdagen. Ik hoop dat je kunt zingen met je koor. (Mooi gedicht trouwens hierboven)
    Liefs Nicoline.

    BeantwoordenVerwijderen